Gå til innhold

Brian Deer (legemiddelsindustriens lakei) under lupen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er enda ingen som har klart å imøtekomme Brian Deer på en edruelig og skikkelig måte. Svertekampanje på Youtube er lavmål.

Kom med dokumentasjon på at han har feiltolket, feilsitert og feilkonkludert så skal vi snakke.

Enn så lenge er det Wakefield som står igjen som det sorte fåret. Mannen som forfalsket forskningsresultater for egen vinnings skyld og kan ta på seg skylda for et ekstremt fall i vaksinedekning og påfølgende syke barn i hele den vestlige verden. Hei på hvem du vil, men en dag må du ta innover deg at helten din er en svindler!

Jeg skal forresten poste linken til Tjomlid's bloggpost helt til du leser og forstår hva som står der: http://blog.tjomlid.com/?p=3718

Får vel gjenta denne jeg også da MortenO helt til du forstår dette:

"Dr Wakefield fant som kjent en sammenheng mellom autisme og MMR og ble som vanlig når man finner farer ved vaksiner forfulgt og utstøtt. Lignende prosesser har vi her hjemme i Norge også, ref professor Nylander som er en av de fremste kapasiteter i Norge mtp nevrologi og som uttalte at et ME tilfelle skyldtes en vaksine. Han ble da, fra å være en foretrukket rådgiver i nevrologisaker, skifte ut med en annen som hadde oppfatninger som passet bedre.

I tillegg ble det iverksatt andre undersøkelser for å finne ut om det virkelig var en sammenheng. Flere undersøkelser konkluderte med at det ikke påvises en sammenheng og disse blir gjerne brukt til å argumentere for at "sammenhengen mellom MMR vaksine og autisme er tilbakevist".

Det viser seg imidlertid at flere studier, spesielt den danske inneholder metodiske feil og at "tilbakevisningene" av sammenhengen mellom MMR og autisme bærer preg av å være bestillingsverk. I tillegg viser det seg at det er en sammenheng mellom MMR og autisme:

I 2004 gikk to amerikanske forskere gjennom studiene, spesielt den danske, på nytt og gjorde noen oppsiktsvekkende funn:

1. I danmark diagnostiseres ikke autisme før i 5 årsalderen, mens den danske studien tok for seg barn som hadde en snittalder på 4,7. Dermed ble mange autismetilfeller ikke fanget opp.

2. De fant en eksplosiv økning av autisme hos barn under 15 år i kjølvannet av innføringen av MMR vaksinen i danmark. Denne økningen flatet ut når vaksinedekningen nådde en vaksinedekning på 95-98% og også flatet ut. Begge disse forholdene taler sterkt for at MMR kan forårsake autisme. Økningen av autisme fra før MMR til etter MMR var på hele 677% i danmark.

3. For å sikre påliteligheten av sine funn la forskerne inn en høyde for økt diagnostiseringsevne. Likevel fant de ut at sammenhengen mellom MMR og autisme var statistisk signifikant.

Kilde: http://www.jpands.org/vol9no3/goldman.pdf

På denne måten kan man altså konstruere en studie og finne at "det ikke var mer autisme blant de vaksinerte enn blant de uvaksinerte".

Det hjelper ikke å svare på mitt innlegg med noe helt annet.

Du har jo kun ett kort å spille: Konspirasjonskortet. Det er på nivå med Nyhetsspeilet og ikek noe jeg gidder å bruke ytterligere tid på.

Dere kan syntes hva pokker dere vil om Brian Deer, men faktum er at per idag har INGEN klart å imøtekomme hans funn på en skikkelig måte. En svertekampanje på YouTube forandrer ikke der. Ergo står hans knusende dom over Wakefield inntil videre.

Det er nok ikke slik at det som ikke passer med din overbevisning automatisk er konspirasjonsteori MortenO,

Poenget er at materialet som er brukt for å kveste Wakefield er falskt, slik som jeg viser til i mitt forrige innlegg.

I tillegg kan det leses mer om hvordan disse "forskerne" bak den danske "studien" som brukes for å dekke over MMR vaksinens autismebringende egenskaper har drevet på her:

http://www.cafemom.com/group/99198/forums/read/11080061/Scientist_Who_Claimed_No_Link_Between_Autism_Vaccines_Disappears_with_University

Og her:

http://www.ageofautism.com/2010/03/first-fraud-dr-poul-thorsen-and-the-original-danish-study.html

Ingen av dine linker adresserer Brian Deers rapport, ergo er de ikke relevante i denne tråden.

Hvis Deer er en lakei må de være mulig å imøtegå hans rapport punkt for punkt. Men det er det ingen som klarer på en skikkelig måte, så påstanden er så langt kun en påstand. Akkurat i denne sammenhengen så driter jeg langt i den danske studien, dette handler om Deer vs Wakefield.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...