Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på utenlandstur, vi skal til Paris i april en hel måned faktisk og bo hos kjente, er det noen stalltips til hva man burde huske å ta med på turen,pakke ned, stell osv på flyplassen og ombord på flyet?

jeg skal ta lille til HS og lege så er det unnagjort så reiser vi og jeg aner ikke hva man skal ta med på en sånn tur for jeg har aldri reist langt med lille på 6 måneder.

har forøvrig gått til innkjøp av reisetrille idag så den kommer om noen dager, ellers er jeg helt blank hehe

alle tips mottas med STOR Takk=)=)=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm Paris er jo ikke så lang reise, og der har dem nok det meste av ting vi har her og med samme kvalitet tenker jeg!

Så det du vil ha behov for får du nok der :)

Vi skal reise til Thailand på lørdag (wææ med 3mnd gammel baby, og mammahjertet er en en smuule bekymret, men det ordner seg vel)

Har lillegutt i babybjørn til vi kommer på flyet og så legger jeg han på puppen når vi tar av, og ved landing (tips fra venner, pga det trykket man kan kjenne på vei opp og ned kan være ubehagelig for de små...)

men ting jeg har i bagen på flyet:

bleier

våtservietter til stumpen og ansikt/hender

(håndkle+klut i tilfelle)

engangs-stelleunderlag

gulpeklut

ekstra skift+teppe (vi skal jo være på fly i 11timer så blir endel soving, og vi får seng på flyet til baby)

favorittleke/rangle

mat (puppen, hehe)

smokk

Ellers så har jeg et miniapotek med

paracet til baby

temp.måler

saltvannsdråper

pyrisept+pyriseptsalve

osv... kommer ikke på alt sammen

Men litt anderledes reise da, kanskje andre her som har erfaringer med Frankrike ang produkter etc som de kan tipse deg om :)

søk litt på nett om å reise med baby, er masse tips å finne rundt omkring :D

God tur og ha et flott opphold :)

Skrevet

aaah det var mange gode tips jeg plukket fra ditt svar littlefairy, tuusen takk, skal ammes pga trykket, det ante jeg ikke så det var godt du sa og takk for tips av det miniapoteket ditt hadde jeg glede av. du skal se du får det fint i thailand, god tur til dere=)

Skrevet

Takk for det, ja jeg håper det blir en fin tur uten at jeg bare skal bekymre meg for alt :)

Kan skrive her igjen hvis jeg oppdager noe på flyet/turen som kunne vært greit å ha med, eller andre ting jeg kommer over :)

Ellers så får dere ha god tur til Paris, høres flott ut å bo der en måned da:)

Og apropo det med amming ved letting/landing, er nok en måte å distrahere/berolige barna på. Du vet jo man kan få dotter i øra pga trykket, så det er nok dette som kan være ubehagelig for dem. så er jo verdt å prøve hvertfall, i håp om at det ikke er en skrikende baby som lander/letter :D

(du vet jo mange bruker å tygge på tyggis for å unngå propper i øra, muligens noe av samme tankegangen:)

Skrevet

Jeg skjønner at du bekymrer deg, for det gjør jeg også enda det bare er en tur til paris liksom, enhver mammahjerte er sånn for da er vi ute av vårt vanlige liv med alt vi trenger i vårt eget hjem, men du skal se de bekymringene dine er helt normalt og det vil gå over så fort dere har kommet dere avgårde=)

det med ammingen pga trykk er jo ganske logisk babyen blir opptatt med å bruke kjevemuskelaturen for å unngå trykk men hadde du ikke sagt det så hadde jeg nok ikke tenkt på det hehehe det er noe med det å skulle være på farten, hodet er fult av aaalt man skal ha med og gjøre osv osv før en reise, så det er likegreit å være borte en måned når jeg først styrer så fælt som jeg gjør, men dere skal til thailand, aaah så eksotisk det høres helt nyydelig ut, vi skal til varmere strøk til sommeren men hører det er 23 varme i paris om dagen så skal bli deilig med vår=)

du får huske på solkrem og solhatt og ikke minst sånn drakt som jeg har kjøpt til min, svømmedrakt med liten short og genser (hello kitty på HM) så det beskytter den lille kroppen mot UV stråler det er ikke sikkert det er bra for lille å ha på solkrem ved nærmere ettertanke, hmm merker jeg gleder meg jeg også til at DERE skal til thailand, hahaha uansett, ha det Kjempeflott på tur, aaalt kommer til å gå kjempebra ikke bekymre deg, gled deg=)

Skrevet

bare som en liten heads up så fikk vi streng beskjed om at jeg ikke fikk lov og amme lillegutt ved avgang og nedgang. Han skulle sitte fastspent foran meg. Jeg sa det med trykket i ørene, men da fikk jeg bare beskjed om at hvis det ble ubehagelig så begynte han nok å gråte og at gråten var like effektiv som ammingen. Bare sånn at dere ikke forbereder dere på amming og så får dere ikke lov. Vi fløy når gutten vår var ca 4 mnd og han sovnet ved avgang og var våken når vi landet og ikke en eneste tåre :)

Skrevet

Oida hmmm får spørre når jeg kommer på flyet da... men hvor skal han sitte fastspent`? i den senga man får som henger på veggen foran oss?

hva slags selskap fløy du med forresten? :)

Var uansett greit å vite, så kan jeg være forberedt på at den ideen ikke kan gjennomføres. Men var uansett et tips jeg har fått fra alle venner jeg kjenner som har flydd med barn... Men vi får se an hva som skjer da:)

Krysser fingrene for at det går bra!!!

Skrevet

Da jeg fløy med småbarn sist (13 år siden), fikk vi en slags sele som baby skulle ha på seg, som så var festet til meg eller beltet mitt, husker ikke helt.. Dette skulle være på under letting/landing. Skal nå ut å fly med attpåklatten på 6 uker om noen dager, så får se om det har skjedd noen endringer på dette siden sist, er jo en stund siden nå :o)

Angående amming/trykk i ørene, så mener jeg å ha hørt at man kan bruke smokk for å få samme effekten..

God tur!

Skrevet

Bæresele er veldig kjekt når man reiser med liten baby, Manduca f.eks=)

Skrevet

det går fint an å ha babyen fastspent samtidig som du ammer..

Du får en ekstra sele til å ha rundt livet på babyen, som du fester i ditt eget sikkerhetsbelte! Men dette kan du løsne såpass at du får lagt babyen til brystet - ikke noe problem! :)

Ha med ekstra skift på flyet.. snuppa her bæsja en skikkelig ladning på flyturen og vi måtte skifte både body og strømpebukse.. (det var noen som påstod at dette skyldes trykket.. men jeg vet ikke jeg)

Da vi fløy opplevde jeg også at snuppa ble veldig varm - hun satt på fanget hele turen.. så det kan være greit å kle på slik at det er lett å ta av og på et eller flere lag (lettere å regulere temperatur i forhold til inne på flyet, ute, inne på flyplassen). Snuppa her blir i hvert fall veldig utilpass hvis hun er for varm

God tur!!

Skrevet

Hei! Jeg har reist mye med sønnen min fra han var et par måneder gammel. Jeg har gitt drikke ved takeoff og landing for å at han skal få utjevnet trykket i ørene. Om han ikke har vært tørst/sulten, har jeg gitt ham smokken. Har dratt litt i den, da suger han sterkere.

I Portugal bruker de sukker i grøten (om du gir grøt) og i Spania har grøt med kjekssmak eller sjokoladesmak. De har også honning i en del barnegrøt. Så til de landene er det lurt å ha med "norsk" grøt. Vet ikke hvordan det er i Frankrike, men jeg ville sjekket det på forhånd. Kjedelig å sette baby på sukkeravvenning når man kommer hjem.

Om du flyr fra Gardermoen er det 0 hjelp å få på innsjekk av spesialbaggasje, så vær to der. Jeg har vært alene og det er fryktelig tungt fysisk. Det tærer voldsomt på humøret, he-he. På andre flyplasser i Norge og i utlandet har jeg bare opplevd hjelpsomme folk.

God tur!

Skrevet

Kom akkurat tilbake fra en fire ukers tur til Thailand. Fire flyvninger i alt, som egentlig gikk over all forventning. Vesla på 5-6 mnd fikk vondt i ørene ved to av nedstigningene, og sov seg gjennom de to andre. Opp gikk fint. Forsøkte å amme både ved opp- og nedstigning, men det var ikke lett å få veslejenta til å suge lenge nok. Ikke noe stas når hun hadde vondt, men trøstet meg med at gråt også hjelper, og at det det ikke var skadelig selv om det var vondt.

De små kan forresten ikke ligge i krybber på veggen under opp- og nedstigning, eller ved turbulens, men må da holdes på fanget. Vi fikk ikke eget belte til vesla, forresten.

God tur!

Skrevet

jeg reiste nettopp til og fra Norge med norwegian (4 timer en vei) og der får man en sele til å feste i sin egen sele. Ikke noe problem å amme med den på. Mini på 4 1/2 mnd fikk ikke vondt i ørene og gråt ikke i det hele tatt. På hjemturen sov han nesten hele flyturen og jeg måtte vekke han da vi hadde landet.

Men gruer meg til jeg skal gjennomføre reisen herfra helt opp til Nord Norge alene i sommer. Er så mye man skal bære på og ha med seg i håndbagasje som mini kanskje trenger på reisen. Bæresele et must :)

God tur

Skrevet

Kom akkurat igjen fra Gran Canaria, en flytur på 6 timer hver vei herifra. Gikk kjempefint - han er en engel. For å utligne trykk kan du gi saft/nan/vann, eller bare smokk. Mini hadde ingen problemer med trykk, da hadde vi mellomlanding også.

Kan godt være de bæsjer pga trykket. Mini bæsjet to ganger på hjemturen, ulikt han å bæsje så masse.

Ha med mini- apotek, kjempegreit slik i tilfelle. Babybjørn er bra å ha med. Som regel får du ha med vogna etter innsjekkingen. Vi pakket den ned ved flyet, så hadde kabinpersonalet den i bagasjen.

Vi hadde ingen "seng" på veggen til vår baby, vet ikke om noen hadde det selv om det var mindre babyer der enn han. Men han sov litt i fanget.

Fikk ta med alt jeg trengte av barnemat, vann til baby og termos med kokt vann. Ikke noe problem.

Ellers så hadde vi med barnemat og bleier, og dette ble brukt opp og byttet ut med vinflasker på hjemturen :)

Men pakk med det du trenger og det du kan trenge. Kjøp en ny leke til turen.

Om det går bra eller ikke beror jo også på babyen. Noen andre som reiste sammen med oss hadde en baby som hyyylgråt fra mellomlandingen og i 2.5 time i strekk - stakkars foreldre og stakkars baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...