minimera Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 sittende eller liggende i senga? Jeg sitter, for jeg føler det er vanskelig for han å drikke om han ligger, setter i halsen feks. Hvordan gjør dere det, noen tips?
mariabee Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Vi sitter i en go stol med lite lys rundt oss og koseteppe på
Gjest Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Jeg går å lager klart maten, så tar jeg han opp og tuller han inn i ett pledd før vi setter oss i en godstol på soverommet men kun lyset fra gangen inn gjennom dørsprekken. Jeg snakker ikke noe med han, bare gir mat, raper og legger han igjen Har har knapt oppe øynene selv, men sluker flaska og sovner før han er lagt ned igjen
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Nå leste jeg spørsmålet og svaret mitt var: i søvne. hehe Jeg er utrolig flink til å sovne når jeg gir gutten min flaske. med nr 1 var jeg veldig streng på å ikke prate med henne osv men med lillegutt koser jeg meg mye mer. Prater og koser oss men han sovner alltid etter maten. Han er bare så utrolig glad hele tiden så kan ikke overse det Men jeg mater han i senga. Legger han oppå dyna mi i armkroken.Drar også på han ny bleie i senga. Orker ikke å gå på badet bare for det.
Gjest Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Mrs Bad: Hehe, jeg sovner ofte jeg også Våkner når flaska deiser i gulvet hehe Prøver alt jeg kan å holde øynene oppe, men når jeg ser på smurfen og hører på koselydene hans så blir jeg bare trøttere og trøttere
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Bra det ikke bare er meg! mannen min har til og med tatt bilde av meg. hehe Men heldigvis er lillegutt flink til å skrike ut når flaska sklir ut av munnen eller han må rape.
stearin Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Akkurat slik som når jeg ammet. Vi lå bare i senga og jenta mi sovnet til flaska, jeg sovnet også som regel før hun ble ferdig med flaska. Eneste forskjellen fra ammingen da var jo å tilberede flaska.. Når hun sto opp til faste tider om natta samsov vi. Nå sover hun egentlig i egen seng, men om hun våkner er det enklest å ta henne ved siden av meg, da sovner hun mye fortere:) Det merkelige er jo at jenta mi aldri har hatt problem med magen eller gulping, til tross for at hun ikke har rapet etter natt-maten.. Og med flaska sluker man jo mye mer luft enn ved amming.
Gjest Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Mrs Bad: Jeg mata på stua her ei natt, så satt jeg på ett sånt godt pelspledd i sofaen. Og når smurfen skulle rapes så la jeg meg litt bakover og strøk han på ryggen. Det hele endte med at han sovna og jeg sovna. Våknet 1 1/2 time etterpå av at jeg frøs på beina haha
Løvinna30 Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Da han var mindre satt jeg i senga.. Nå, legger jeg han ved siden av meg.... Da jeg begynte å legge han ved siden av meg i min seng å gi han flaske la jeg han på en pute (min hode pute) så han ikke lå helt flatt. Nå ligger han helt flatt da. Han sover egentig, han gråter helt til han får flaska i munn, da flaska er tom sover han, og jeg løfter han over i sin seng igjen, (hender at han blir liggende i min seng også). Jeg ligger som oftes med øya igjen, eller, vi begge gjør det, når han får flasken... På kvelden før jeg legger meg koker jeg vann, heller ca halvparten av det kokte vannet i flaska (ca 100 ml) og resten på en termos. Måler opp riktig mengde pulver (i en sånn boks med rom). Så da han vil ha mat heller jeg ca 100 ml varmt vann fra termonsen og heller pulveret i... (det vannet som er oppi den fra før har blitt kaldt) det går ganske fort å ordne en flakse da ja. Hvorfor har jeg ikke gjort det før tro... Har termos, og alt klart på kommoden på soverommet.
mamma til lillingen Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Når hun begynner å makke og sutta spretter ut etter x-antall ganger, går jeg for å lage melk (har ferdigkokt vann som jeg har i flaska og setter i microen, det hele tar vel ca 20 sekunder) - så setter jeg meg på sengekanten, tar puta mi i fanget og legger henne oppå der. Kurven hennes står rett ved senga mi, så løfter hun bare over i fanget mitt. Der ligger hun godt, og sovner fort. Men våkner igjen når vi skal rape. Vi har et sånn lite nattlys som bare står i stikkontakten, og det elsker hun å se på, så må snu henne vekk fra det når hun skal rape, for ellers blir hun så oppspilt.
*LillaMeg* Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Jeg satt med han i sofaen, eller så satt jeg oppreist i senga inntil veggen.. Lite lys og hans egen dyne på. Gikk greit det.
*NordNorge* Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Lager ferdig kokt vann og malt i flaska så har bare og varme den i mikroen og ha pulvre oppi om natta ... Så tar jeg henne opp, legger henne i armene mine og gir henne flaska... Legger henne tilbake i senga si.. Noen ganger sovner hun med en gang, noen ganger suller hun og prater noe voldsomt før hun sovner
LiMette og lillegutt Skrevet 20. mars 2011 #13 Skrevet 20. mars 2011 Nå får ikke lille mat på natta lenger, men de første 9 ukene gjorde vi slik: Jeg tok opp gutten fra senga når han var sulten, gikk på kjøkkenet og blandet flaske med en hånd og hadde baby på den andre. (Han skrek hvis jeg la han fra meg, og vekte sambo som skulle på jobb.) Hadde avkjølt, kokt vann i kjøleskapet, og ferdig oppmålt pulver på en boks. Brukte bare vannkokeren for å få riktig temp. Så satt vi i stua og mata og rapa baby før han sovna igjen og mor lå våken til neste gang, LYS våken. Hadde selvfølgelig vært lettere å la han ligge i senga si mens jeg blandet flaske, og gi han den på senga, men da bråkte vi for mye. Nei, jeg har ikke sovet skikkelig på nesten et år. (Sliter veldig med søvnproblemer.) Ja, jeg er sliten...hehe.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 20. mars 2011 #14 Skrevet 20. mars 2011 Stinemor haha, skulle gjerne ha sett meg selv når jeg sovner. Aner ikke om det er jeg eller lillegutt som bruker å sovne først jeg men. Verste er når man våkner og får panikk og ikke skjønner noe. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå