Gå til innhold

Får liksom ikke til å amme med ammepute?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen går fint, men jeg fikser ikke å amme med ammeputen. Føler at knerten blir liggende for høyt. Ellers faller han liksom litt mellom puta og meg selv om jeg sitter med puta helt tett inntil. Det er mulig jeg sliter fordi jeg kjøpte en billig pute og at at dyrere en er bedre?? Eller er det rett og slett fordi jeg har for kort overkropp for puta?

Har dere noen tips slik at jeg kan få få til amming med ammeputa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne. Har ikke ammepute, men prøvde på sykehuset. Enten har jeg for kort overkropp eller så er puppene for store;-)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg var avhengig av ammepute da jeg ammet. Hadde en billig fra Barnas Hus, 249,- tror jeg den kostet.

Jeg satte meg ned, og dyttet puta godt inntil meg før jeg la baby nedpå. Baby hvilte på underarmen, albuen hvilte på puta.

Ammeputa reddet mine skuldre under ammeperioden :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du må bruke ammepute hvis det er best uten?

Hvis det fungerer best uten så fungerer det best uten. En utgift mindre. Hvis du trenger støtte, men at ammeputa ikke fungerer så kan du prøve med et teppe, ei pute fra sofaen, ei hodepute fra senga osv.

Skrevet

Det er klart, jeg trenger ikke å bruke ammeputa. Men tenkte at når jeg først har den skal jeg gi den en siste sjanse. Får rigge meg til med puter i sofaen, så gir jeg bort ammeputa til noen som har litt lenger overkropp :)

Skrevet

Jeg får heller ikke til ammeputa, så jeg bruker en hodepute med et fint trekk på. Ser ut som en stor sofapute og funker som bare det:)

Skrevet

Takk for godt tips. Greit å slippe melkesøl på sofaputene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...