Gå til innhold

hvor på kroppen settes igangsettingsnåler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror (!) at mine settes i hendene, på det myke området mellom tommel og pekefinger. Men mulig jeg tar feil..:)

Skrevet

Akupunktur er ikke oppkriftsbasert og du kan derfor få helt andre nåler enn den gravide damen rett før deg fikk! Spørs også hvem du går til - jordmødre jobber mye etter oppskrift men ikke sikkert at de får like god effekt som en utdannet akupunktør! Det finnes nåler man ikke skal bruke under graviditet som kan virke forløsende. Noen av disse brukes ved fødsel. Det er ellers også slik at igangsetting (induksjon med akupunktur) er i litteraturen forbeholdt gravide på overtid eller med medisinske grunner til å måtte settes igang. I studiet ble vi fortalt at svært få settes i gang av akupunktører utenom ved disse grunner... Jordmødre gjør det kanskje oftere - vet ikke.

Det sa deg vel lite om hvor punktene ligger som kan virke forløsende og rieaktiviserende men går du til en utdannet akupunktør for å settes igang vil du fort finne ut hva vedkommende mener er riktige måler for deg! :)

Skrevet

Hei hei!:)

Jeg er 36 uker, og min mor er jordmor.. Hun sier at hun kan begynne å sette nåler på meg i uke 38. Da vil hun sette 2 i armen 2 nede ved foten/ankelen og 1 på magen :)

Men sikkert forskjellig fra hvem man går til;)

Skrevet

Hei du!

Får ikke nåler når du skal igangsettes nei,men en tablett i skjeden. Vet det for jeg ble igangsatt for 5,5 år sia. Dette med nåler har jeg aldri hørt om....

Skrevet

Jeg fikk nålene nede mellom tærne og mellom tommel og pekefinger på det myke.... lurer på om jeg ikke fikk noen i knærne de siste gangene,.... var 5 ganger... vannet gikk 2 dager før termin.... slik som osteopaten sa at det skulle etter hans behandlinger...

Skrevet

Jo, man kan faktist bruke nåler til modningsprosessen 2 uker før termin.

Dette blir det mere og mere av og flere jordmødre som bruker denne metoden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...