Gå til innhold

20mnd innover fot og fysio..... Erfaring???? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaringer og dele?? Var hos helsesøster med det i dag da prinsessen har begynt å gå veldig merkelig no i det siste.,. Hun har alltid vært "hjulbeint" men no har hun begynt å kaste litt på ene foten også kan det noen ganger se ut som at hun halter på en måte.. Ble henvist til fysio men det jeg lurer på er det noen som har noen erfaring med så små?? Jeg har egentlig valgt og overse det litt for normalt sett gjør de jo ikke noe før de er 3 år men siden hun har begynt som hun har nå valgte jeg og ta det opp med helsesøster.. Ble sendt inn til legen der og alt han sa når hun kom gående var at han skjønte hva som var problemet.. Men hva gjør de egentlig med så små?? Vil hun få noe varig men av det?? Noen som vet.. Er så mye no at jeg får jo nesten ikke med meg noe av hva legen sier ikke det at de er noe flink til å gi noe informasjon heller.. Så takk til den som kan komme med noen råd, eller erfaringer :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mellomste datter hadde en innoverfot som ble oppdaget hos helsesøster når hun var rundt 5 mnd. Var inne på a-hus og tok rønken av hofta når hun var rundt 8 mnd. Det var ikke noe feil med den. Helsesøster mente vi skulle se det ann til hun begynnte å gå.

Det gjorde vi. Hun hadde innoverfot også når hun begynnta å gå. Vi fikk fysioterapaut i barnehagen fra hun var ca. 16 mnd til hun var rundt 2 år. Det eneste fysioterapauten gjorde var å sjekke om senene i benet ikke var for stramme. Tror hun var der ca. 3 - 4 ganger. Hun sjekket det samtidig som hun var i barnehagen pga. andre barn som trengte fysioterapaut.

Nå er hun straks 5 år og tror ihvertfall det har gått veldig bra. Har ikke tenkt på det på noen år, før jeg kom over innlegget ditt. Det ble gradvis mye bedre.

Så det som jeg skjønnte var viktig er at de sjekker så det ikke er noe galt med hofte og så var det dette med at senene ikke skulle bli for stramme. Fysioterapauten vi hadde fortale at de aller fleste barn rettet opp i feilen selv.

Men det jeg stusset på med datteren din er jo at hun har blitt værre. Hvis hun på en måte kaster på foten, så skulle man tro at senene var litt slakke. Takk ja til denne fysioterapauten du. Lurt å få behandling tidlig.

Skrevet

man kan få spesiallagde sko som skal hjelpe til å rette på foten. Disse ser helt vanlige ut, men er stivere og litt tyngre enn de man kan kjøpe i butikker osv. Er kjempefint at dere fikk henvisning så tidlig, er som du sier mest vanlig å vente litt lengre.

Skrevet

kan hende et par knepp hos kiropraktor kan være med på å gjøre ting bedre. Min gikk litt "rart", måtte liksom slenge på bena litt for å gå, ikke som vi gjør med beina rett frem, ett knepp hos kiropraktor ordna det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...