Gjest To små gull♥ Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Skulle egentlig prøvd på nr 3 med de to fryseggene jeg har igjen. Me pga jobbsituasjon må vi vente iallefall 1 års tid. Mine egg må brukes innen okt 12. Men har det noe å si hvor lenge de er nedfryst? Er sjansen mindre om et år for å lykkes? De har vært på frysen siden høsten 07.
SuperKlar86Gravid Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg kan aldri tenke meg at det har noe å si, og med at en fryst tilstand er en bom-stille-tilstand... Embryoet vil vel ikke "merke" / være påvirket at tidsaspekt i en slik tilstand... Dette er jo bare synsing fra min side, altså!!
@Desea Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Ja, eggene forringes på frys på tilsvarende måte som matvarene i din frysen gjør, men i et mye mye langsommere tempo pga. lavere temperatur. Derfor eksisterer det en 5 års grense på bruk av frosne egg til søskenforsøk. I Spania har de imidlertid testet med 10 år gamle egg med påfølgende graviditet og fødsel. At du velger å utsette litt til tror jeg derfor har minimal effekt på kvaliteten på eggene sammenlignet med betydningen av kvaliteten på dem før innfrysing. Vet ikke hvilken jobbsituasjon du er i, men fødselspermisjon teller som opptjening til fødselspenger i neste runde. Det gjør også ferieavvikling og sykemelding. Men det er jo greit å være fast ansatt i det man går ut i ny permisjon da. Lykke til :-)
Gjest To små gull♥ Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Ok,da får vi håpe de holder et godt år til. De hadde veldig god kvalitet,perfekte 8 delte, fått to barn fra samme egguttaket, så satser på det ligger et til gullegg på frysen:-) Har bare 2 egg igjen, men har et lite håp på at det kan bli en baby av det så vi slipper nye runder... Jeg skal starte for meg selv jeg, så da må jeg få ting opp å gå før en forhåpentligvis ny permisjon. Blir nok uansett en kort permisjon neste gang:-( Men da får vel mannen kose seg hjemme heller:-)
shalin Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 På Discovery en gang,var det et program om dette,og det eldste egget de hadde fått en baby ut av var ca 20 år,dette er jo sikkert uhyre skjeldent,men da tror jeg ikke 1 år har så mye å si. Det er jo en grunn til at de sier det holder i 5 år,så det går sikkert fint:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå