Tingenes Herre Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Hva bør hun ha på seg under dyna? Jeg har lammeskinn i bunnen og tykt ullpledd oppå dyna. Ligger i bag fortsatt. Tenker ullbody, ullstrømpebukse, ullfrottesparkebukse, ullstrikkejakke. Ulllue og votter og tøfler. Bør hun ha noen vindtett utenpå eller evt et lag til? Har virkelig ikke peiling på å kle på....lurer evig på om hun er for varm eller for kald. Vet heller ikke hva som er verst...å være for kald?
Evigheten Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Det er vel ikke noe særlig noen av delene... Men hvis ho er for varm kan du kanskje ta vekk et plagg, og ta med ullteppe så du har hvis ho er for kald? Jeg er også håpløs på å vite hva jeg skal kle på, og ender alltid opp med varm baby :/ Det jeg hadde på i vogna sist (4 grader ute), var lammeskinn i bunnen, bomullsbody, ullstømpebukse, og tjukk joggedress over. Og lue så klart. Da var ho varm nedi vogna, men det er jo for lite klær til å ta ho opp. Æsj, det der er vanskelig! Ta på et lag til, også bare ta det av hvis det blir for varmt, kanskje?
Evigheten Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Ha ha! Det var jo null hjelp i det der! Jeg brukte visst innlegget ditt til å tenke høyt. Er så usikker på påkledning selv :/
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Jeg synes det er verst å være for varm. Jeg ville droppet det ytterste laget med ull og tatt på noe vindtett. Eller egentlig ville jeg brukt vognposen og tatt på body, strømpebukse og en tynn jakke luer og votter.
Nat27 Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Det med å ha på ungene akkurat passe med klær er jo et eeeevig problem! Når man akkurat har klart å "knekke koden", så endrer temperaturen ute seg, så står man på bar bakke igjen!! Vi har samme været her i dag. Mellom 3-5 grader og vindstille. Lillegutt ligger ute i vogna og sover i skrivende øyeblikk, han våknet nettopp og gråt, og jeg fant ut han var for kald og måtte til med ullteppe. Han ligger i en lun og god bag (emmaljunga), og har følgende på seg/oppi vogna: Tykt lammeskinn, odenwalder dunpose. På seg har han ullbody, bomullsokker + ullsokker, fleecebukse og fleecejakke. Pluss lue (krinkelull) såklart og hetten fra jakken. Tynne ullvotter. Var veldig i stuss på om dette var passe. Det var det jo ikke, måtte som sagt legge et ullpledd nedi posen nettopp. Meeen, det blir jo sikkert for varmt igjen. Hadde noenlunde lik påkledning i går, det ble altfor varmt.. Blir jo sprø!!
Puppen og lillemor Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 jeg har fortsatt brukt posen (voksi) når det er 3-4 grader.. men har da kun ullstrømpebukse, ullbody og en tynn ulljakke på snuppa (i tillegg til ullsokker, lue og votter selvfølgelig) - og hun er da ganske passe! Men problemet med denne påkledningen er at hun ikke kan komme opp av posen (f.eks hvis jeg sitter og nyter en kaffe i solveggen og hun våkner).. så blir nok snart å bruke dyne her.. i hvert fall når vi er ute på ting.Kan event bruke posen når vi er hjemme og hun sover ute i vogna, for jeg ser for meg at det er bedre å sove med lite klær enn når man er pakket inn i lag på lag (men det er jo bare min personlige oppfatning da) HS sier i hvert fall at det er bedre at de er litt for kalde enn for varme.. jeg har heller med et teppe som jeg kan legge over henne hvis hun blir for kald!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 det vi har i vogna nå, er en dun pose og fleece teppe over, gutten har strømpik og body, og sokker, og lue og en dress over akkurat passe,
Løvinna30 Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har byttet over til dyne nå.. Han ligger på lammeskinn, har helseteppe under dyna, og kanskje et lite teppe over dyna igjen (helst nede ved ved bena). Han har på seg strømpebukse og body (bomull) og litt tykkere bukse og genser oppå (kosedress også). Og ullsokker og lue .... Hvis barnet ligger på lammeskinn har barnet det varmt og godt .... varme oppheta babyer er verst ....
stearin Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Istedet for et ekstra lag med ull ville jeg tatt på noe vindtett. Jenta mi har en jakke hun bruker når hun ligger i posen sin i vogna. Hun har body, strømpebukser, tynne ullbukser/strømper over strømpebuksa, vanlig genser, ullgenser og ullsparkebukser på seg i vogna, pluss jakka over det igjen da:) Varierer litt etter været og hvor lenge vi er ute, men har en liten regel her at hun skal ha 3 lag med klær så lenge det er så kaldt som nå. Hun har forresten også tøfler på føttene, hals, lue og votter da:)
*Lissi* Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Snuppa mi er 3,5 mnd. og har ikke tenkt til å bytte ut posen med dyne enda. Er så skiftende, så kler henne heller litt mindre nede i posen ved fint vær. Venter sikkert til slutten av april før jeg bytter.
petra og gullet Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Her var det litt varmere i dag, men tenker det er ok å ha på ca det samme ved 3-4 som ved 7-8... Vi har lammeskinn, bruker dyne og pute trekt i flanell og alpakkaullteppe i vogna. (Han ligger i bag enda.) På lillegutt hadde vi bomullsbody, ullestømpebukse, tynn joggbukse, ullhals og en litt tykkere ullpose ytterst. Bomullslue som har vindstopper over ørene. Han er nok litt varm av seg, men uansett var han god og varm på hendene uten votter. Tenker litt at vinden finner ikke veien ned i baggen. Har kjent etter flere ganger når det har blåst veldig, og da kjenner jeg ikke vinden på hånda mi nede ved ansiktet! Håper du finner ut av det! Stol på deg selv, da blir det sikkert mest riktig for deg og ditt lille gull
V&A Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 stakkars babyen min som blir påkledd SÅÅÅ mye når jeg leser her ser jeg jo at min småttis har altfor mye på seg... hun ligger i en simovogn, ikke bag, men har en høstpose oppi... ikke dun, men den er litt tykk. hun har på seg body, strømpik, bukse og genser, fleecedress og så jakke utenpå. så tar jeg et mykt teppe over henne opp til halsen og så ligger toppen av posen hennes over det igjen! jeg er jo livredd for at hun er for kald... men i dag hadde hun bare på seg bukse og t-skjorte, fleecedress og så jakke. hun var ikke så varm i dag som hun pleier når jeg tar henne opp da som regel er hun våt i håret... (men det er hun alltid når hun ammer også) dakars
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Ved slike temperaturer har lilleloppis bare ullundertøy, sokker og lue på seg, oppi vinterposen sin! Enkelt og greit- ser ikke vitsen med å droppe posen bare for å kle på dem 100 lag med klær under dyna istedet
Puppen og lillemor Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Og jeg har tydelig på mye mindre enn alle andre.. Men synes vesla fortsatt nesten er for varm! :/ I dag var det 5 grader her og nedi voksiposen hadde hun kun ullstrømpebukse, ullbody og en tynn ulljakke + lue, votter og ullsokker
Willy Wonka Skrevet 20. mars 2011 #15 Skrevet 20. mars 2011 V&A Hvis babyen din er våt i håret når du tar henne opp fra vogna ville jeg tatt det som et tegn på at hun var for varm, ja. Ikke bra med for mye klær/dyner/poser.
Makko med to små gutter Skrevet 20. mars 2011 #16 Skrevet 20. mars 2011 oi så mye dere har på de små! Putter mini i vinterposen i strømpis, body, en ullgenser og lue. Genseren har han på fordi posen er relativt åpen i halsen, -den går også over hendene hans slik at vi slipper votter. Har babycall med termometer, og i går var det 26grader i bagvogna.
V&A Skrevet 20. mars 2011 #17 Skrevet 20. mars 2011 men hun har ikke sovet så mye ute før nå i grunnen. Hun har på seg en lue, og så er det en hette over der igjen! og hun er ikke så varm på kroppen, den er helt grei. men Ull er jo Gull, men hun har ikke på seg ull hver eneste dag. og da tar jeg på litt ekstra eller har et teppe på
MillaCamilla Skrevet 20. mars 2011 #18 Skrevet 20. mars 2011 Jeg ville ikke sluttet med pose allerede nå. Posen tetter bedre rundt babyen enn en dyne som kan glippe på sidene. Ifjor sa mini var baby brukte vi skinposen ut april. Jeg ville heller brukt færre lag inni posen. Mini her på 1 år sover fortsatt i voksi urban-posen sin og er ikkke overopphetet når vi tar han opp. Han har da lue på seg og ullundertøy samt en genser eller tynn ulldress. Har gått over til litt tynnere lue nå enn "skinnlua", den passer best i minusgrader.
siz85 Skrevet 20. mars 2011 #19 Skrevet 20. mars 2011 Skjønner ikke at babyene deres ikke koker med så mye tøy! Her har det vært en kald vinter med masse minus. Vognposen ligger i skapet ubrukt. Har hatt på ull innerst. Så inni en sånn strikket ullkjøredress og under dyna. Strikket ulllue på hodet. Har selvfølgelig det trekket på vogna over som holder dyna på plass. ALDRI vært kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå