Satya Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Var på 2. ul i dag, 8+1, etter å ha vært første gangen i forrige uke. Den gangen mistenkte legene at ikke alt var OK, og det ble bekreftet i dag. Spiren vår hadde sluttet å utvikle seg rundt 5,5 uker. Tom og rar følelse, men ikke knusende. Vi får prøve igjen, det var tross alt bare 1. ordinære forsøk (IVF). Vi fikk beskjed om å dra hjem og vente på blødning. Legen trodde den ville komme av seg selv i løpet av en uke. Det ble jeg litt overrasket over, den har jo allerede latt vente på seg i nesten tre uker? Har ikke sett antydning til blod i det hele tatt. Noen som har erfaring med dette? Inntrykket mitt er at en enten tar piller eller kommer på utskrapning når slikt blir oppdaget. Vil egentlig bare bli ferdig med det nå...
kosemæ Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 hmm, jeg har hatt 2 MA, første gang ble det utskrapning ca en uke (hvis jeg ikke husker feil) etter at det ble oppdaget...eller var det mindre enn det kanskje. Denne gangen ble det oppdaget for en uke siden, jeg er frisk og har ikke tegn til infeksjon. Av ulike årsaker har medisinsk abort som det er meningen jeg skal ha denne gangen, blitt utsatt 2 ganger, og sannsynligvis blir det i neste uke hvis jeg ikke har begynt å blø til da. Embryoet hadde nok gått til grunne en god stund før det ble konstatert, men det virker ikke som det har noen hast å sette det i gang så lenge jeg føler meg frisk. Så; i alle fall er vi 2 som gjør det på denne måten!
kosemæ Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 huff, glemte jo helt å si at det var trist å høre at det gikk skeis for deg, er litt "full av meg selv" for tiden. Synes det er litt tungt å gå slik og ikke bli ferdig med det, selv om det er "dødt" inni der. Så flink du er som klarer å se fremover og tenke positivt midt i det triste; ønsker deg riktig lykke til med neste forsøk!!
*Løvetann Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Føler med dere begge, ingen hyggelig opplevelse dette.. Jeg fikk konstatert min andre MA på tirsdag, hadde en i desember 2010 også. Da jeg hadde den første ble det oppdaget pga at jeg oppsøkte lege etter å hatt svært små blødninger et par dager, og medisinsk abort ble satt i gang samme dag (fikk mifegyne på sykehuset, og fikk utdelt cytotek som jeg tok hjemme tre dager etterpå). Denne gangen blødde jeg ikke i det hele tatt men følte det på meg og dro for å ta en privat ultralyd. Fikk mifegyne på sykehuset i går, og skal ta cytotek hjemme i morgen. Begge gangene hadde utviklinga stoppet opp mellom 2 og 3 uker før det ble oppdaget, og det har ikke i det hele tatt vært snakk om å vente og se om aborten kom i gang av seg selv. Ettersom utviklinga stoppet rundt uke 8, så mente de at medisinsk abort var det beste valget, ettersom det er mest skånsomt for kroppen, og det er mindre sjanse for infeksjon på denne måten (ved utskrapning så tidlig er det visst en viss fare for at de ikke får med alt i og med at embryoet er så lite). Synes det er rart at dere må vente, men det er vel kanskje forskjell mellom sykehusene?! Jeg ville nok ikke gått derfra før noe ble satt i gang, så tålmodig er jeg ikke (er nok en skikkelig "pain in the ass- pasient"). Så hadde jeg vært dere ville jeg krevd at de gjør noe. Er greit for for både kroppen og psyken å få det gjort så ting får normalisert seg igjen. Lykke til videre begge to!
*lille blomst* Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 huff så trist Satya! (og dere andre) Jeg fikk konstantert MA på mandag, ble lagt inn og fikk gjennomført utskrapning samme dag. ikke noe snakk om å vente mer enn evn til tirsdag. Pga tvillingsvangerskap ble det valgt utskrapning istedenfor medisinsk, selv om de hadde stoppet en gang i uke 8 hos meg også. Dette pga dobbelt så mye innhold i livmora... Blødde lite på tirsdag, litt mer ons+ tors og ser ut til å blø litt i dag også... fikk beskjed om at dette kunne fortsette 1 til 2 uker. Jeg syns det høres litt rart ut at dere skal gå og vente på blødning... skal dere vente til dere blir syke av det da eller? Selv er jeg glad for at det ble fort overstått når det først var gått så galt. Planen er å prøve igjen om en måned eller to:) så jo fortere kroppen kan få komme i normalt gjenge jo bedre! Lykke til jenter! vi ses kanskje på bli gravid alle sammen??? klem
Satya Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2011 Takk for svar! Har ikke vært på jobben i dag, jeg ringte sykehuset og fikk heldigvis lov til å komme dit for å få medisinsk abort. Slik gikk det ikke. Legene der ønsket heller ikke å gi medisiner, de synes det så så lite ut, i ytterste konsekvens så lite at de ikke kunne fastslå 100 % at det ikke levde. Det ga meg et øøøørlite håp, men jeg vet jo innerst inne at det er over, jeg er 8+2 i dag, og det skulle vært mye større med hjerteaktivitet og alt. Enden på visa var at jeg fikk komme tilbake til sykehuset i slutten av neste uke hvis ikke blødningen har kommet i gang innen da. Nå føles det helt greit (så langt det er mulig), og jeg er rolig på det. Så da er det bare å vente, vente på blødning, og deretter på ny mens og deretter på nytt forsøk. God helg til alle sammen!
*lille blomst* Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 får håpe det kommer igang snart da! Vi får følge hverandre på bli gravid fremover vi da;) Ønsker deg en god helg! Klems
kosemæ Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 jeg venter jeg òg, og tenkte at det skulle gå greit. Men gjennom uka har formen blitt dårligere og dårligere, og nå er jeg så kvalm at det er ikke NOE greit i det hele tatt. Trøtt som en ulke, irritabel og frosen. Huff, ganske så bortkasta med alle disse plagene når det ikke er godt for noe. Sytemelding fra meg i kveld altså.
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Jeg fikk bekreftet MA i går og fikk utskrapning i går kveld. Fikk velge selv om jeg ønsket å vente en uke, men bekreftelse gra tre gyn. på at det ikke var liv så valgte jeg å gjøre det i går.
Satya Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2011 Uff, ikke noe hyggelig å se at det blir flere av oss... men det er visst bare å heve blikket og se framover, etter at vi har tillatt oss å være triste noen dager. I dag har jeg begynt å blø helt av meg selv, og er glad for at det ikke ble lenger å vente.
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Godt det kom:) Her har vi begynt å planlegge en måneskinns-skitur med bålbrenning, bare jeg og min kjære, i kveld. Den største fullmånen på 20 år, sies det:) Vi må få ting litt på avstand og så prøver vi igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå