Gå til innhold

Førerkort!

Anbefalte innlegg

Andre som holder på med å kjøre opp på bil? Jeg har kun igjen oppkjøring om en liten uke og gruer meg masse. Er så redd for å stryke. Vil jo så gjerne stå på første forsøk. Hvis jeg ikke klarer det på første forsøk er det visst lang ventetid til neste oppkjøringsdato. Kom gjerne med tips til oppkjøring for de som har klart det og har lappen :) Eller noen oppmuntrende ord :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143029460-f%C3%B8rerkort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag så er det ikke hvor mange feil du har ved kjøring, heldigvis. Men det er helheten som teller. Min strategi var, når jeg gjore noe feil (plasserte meg i feil fil i rundkjøring) så sa jeg ifra for å bevisst gjøre sensoren på det. Jeg gjorde dette 2-3 ganger (bor i sandnes å her er det MASSE rundkjøringer) Første gang så begynte jeg å bli nervøs, og det førte til flere feilplasseringer etterhvert, men jeg sa fra hver gang. Dette merket sensor og sa til meg at jeg måtte slappe av. Å det hjalp.

Men var veldig bevisst på fartsgrense, flyt i trafikken, ligge mentalt ett steg forran, fotgjengere og skilt.

Jeg fortalte automatisk om hvordan jeg kjørte, visst det var 40sone og jeg følte for å ligge under pga dårlig oversikt så sa jeg det. her vil jeg ikke ligge i 40, for det er mange biler som er parkert og unger kan sprette ut i gata. bla bla bla.....

Ta en oppvarmings time før oppkjøring, så du ikke blir så svett når det gjelder.

Jeg besto på første forsøk:o)

Lykke til, å håper du klarer det!

Takk for oppmuntrende ord. En dag nærmere oppkjøring nå, blir bare mer og mer spent. Skal kjøre opp i Trondheim. Så litt spent på rute valg. Takk for tips. Jeg håper jeg får en sensor som liker å snakke.Det tror jeg kan gjøre det litt enklere for meg. Gruer meg egentlig mest til sikkerhetspørsmålet som man får først.

Teori tok jeg heldigvis på første forsøk :) Tips til teori. Les boka og ta en del tester på nettet. Jeg tok tester på atl.no. Betalte en sum og så kunne du teste deg så mange ganger som du ville i løpet av 24 timer. :) Jeg fikk mange av de samme spørsmålene på teoriprøven som der :) Lykke til Theres1986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...