Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, jeg føler meg så dum!

I helgen er jeg 15 uker på vei og allerde sykemeldt.

Jeg var på jobb hver dag de første 12 ukene av svangerskapet. Men så kom hodepinen, den er så intens og blir bare verre utover dagen. Det er speninngshodepine og paracet hjelper ikke.

I tilegg til å ha så vondt i hodet, er jeg stresset og bekmyret, noe som ikke hjelper. Jeg har nå blitt 50% sykmeldt i tre uker, fått henvisning til fyso og akupunktur.

flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei,

Joda du er ikke alene. jeg var sykemeldt en uke i uke 9 (ekstrem kvalme), jobbet til uke 13 og fikk bihulebetennelse med nok en uke sykemelding. Jobbet så til uke 17 og begynte da å kaste opp daglig - så nå er jeg sykemeldt, 3 uker 100%. Konstant kvalm og hodepine.

Er 100% sykemeldt ut neste uke og kommer deretter til å gå 50% (med mindre formen endrer seg drastisk i løpet av neste uke) til jeg er bedre.

Går greit nå som jeg går hjemme, sover mye osv, men straks jeg stresser begynner jeg å kaste opp igjen.

Sliter med de samme følelsene som deg angående dette. Men som jordmor og legen min sier "dette er en kort periode i det lange løp". Alle reagerer forskjellig på svangerskapet og vi er jo ikke sykemeldt for moro skyld.

God bedring :)

Skrevet

Jeg har vert sykmeldt fra uke 8-16 (er i uke 16 nå) og er sykmeldt i to uker til... Å blir sikkert sykmeldt mer også...

Veldig kvalm og svimmel, orker veldig lite :(

Skrevet

hei

vil bare si til deg at dette slet jeg med i 3 mnd ca, var helt uutholdelig, var på legevakten et par ganger, hos legen etc, men paracet hjalp jo ikke. til slutt bestillte jeg time hos akupunktøren min...

2 timer , og jeg er helt hodepinefri!!!!

og jeg hadde spenninghodepine og migrene, daglig !!

vil anbefale deg det på det varmeste! hun fant stramme muskler i nakkeregionen min, og etter to behandlinger var det helt borte...

verdt å prøve synes jeg :)

og kommer det tilbake vet jeg hva jeg skal gjøre ...

lykke til, vet hvordan du har det :)

Skrevet

Jeg er 13 uker på vei, og har hodepine hver dag. Tar paracet innimellom, men føler ikke at den virker. En tidligere kollega av meg tok migrenemedisin i sitt svangerskap, men jeg er litt usikker på om jeg tør...

Er det noen av dere som har gjort det og evt kan anbefale "uskyldig" migrenetabletter? Dersom det ikke er farlig så vurderer jeg å begynne med det...

Skrevet

ingen lege vil utstede migrene medisiner, fordi det gjør at blodårene trekker seg sammen el no liknende. jeg var hos både legen min og legevakt 2 ganger pga migrene,,

paracet.... men hjelper ikke jo...

løsningen ble for meg akupunktur :) 2 stakkars timer, så ble jeg kvitt alt :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...