mariabee Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Dere som har begynt, del gjerne erfaringer her :) Jenta vår får mme, så det blir kanskje ikke så stor overgang i forhold til smak har jeg hørt.
Ane Elise Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Hei, Jeg fullammer lille banet enda, men da han var 4mnd og 1 dager gammel innførte jeg havregrøt ris-hvete fra Nestle itillegg Det falt i smak hos han. Det finner du i de aller fleste dagligvare butikk. Ved siden av det gir jeg han baby yohurt sånn at han lettere kan tømme magen Ellers får han smake most banan, pære, eple, potet og gulrøtter. Hver søndag får han litt vaniljesaus, og det ELSKER han, hehe....
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 hei:) fikk beskjed av HS å kanskje begynne med grønnsakspuree først pga det bare var ris grøt å oppdrive i butikkene nå...og dette kan gi hard mage..men vi valgte å prøve litt og det har gått over all forventning og han elsker det.. begynte med 1 teskje på 150ml mme( han får bare mme) dette får han til kvelds og til lunsj...før de to gangene han skal sove lengst:) nå bruker vi litt mer enn en teskje på 150 og ikke vært tegn til noe vondt i magen i det hele tatt! vi bruker hipp sin risgrøt med persika og banan:) en te skje middag dann og vann prøver vi også men det liker han ikke noe særlig enda så vi drøyer nok litt med det...er bare 4 og en halv mnd enda så...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Det anbefales å introdusere gluten med en gang man begynner med grøt, og ta det veldig gradvis. Derfor begynte vi med Nestle sin havregrøt ris / hvete.
Aliena Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Lykkeli & gla osv: Helsesøsteren min sa at man skulle vente med å introdusere gluten, men jeg mener å huske at det er kommet forskning som tyder på det motsatte. Har du noen linker til det med gluten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Gluten viktig helt fra start Mange av de industrifremstilte grøtene er fri for gluten, men anbefalinger fra helsemyndighetene er at små barn introduseres for litt gluten fra man begynner med fast føde, og at man øker mengden sakte og gradvis. Studier viser at man trolig kan forebygge cøliaki på den måten. Man skal derimot unngå plutselig introduksjon av store mengder gluten. – For å forebygge at barnet utvikler cøliaki bør man introdusere gluten allerede i den første grøten. Det er derfor bare tull at grøter er fri for gluten, og det er uheldig å begynne med glutenfri grøt i introduksjonsfasen. Man bør starte med små mengder hvete eller annet glutenholdig mel og øke det gradvis. Hvis man skal velge én grøt er det viktig at den inneholder gluten. Grøt laget av ulike kornslag er derfor gunstig. Et alternativ er at man gir ulike grøter, og at minst én av disse inneholder en glutenholdig meltype, råder Gry Hay. http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/helse/trim/article416758.ece
enits40 Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Hvor har de havregrøt med ris/hvete? Og skal den blandes med melk eller vann? Har sett etter den, men finnes ikke i mine nærbutikker....
indigo25 Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 hva er baby yoghurt? Vi har startet md litt hirsegrøt blandet i mm og vann. Det falt i smak hos denne karen:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Kjøpte min grøt på Meny..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå