Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde uthenting i går og fikk beskjed i dag at ingenting skjedde. Eggene lot seg ikke befruktet selv om de var fine :(

To ganger med ICSI og akkurat samme resultat. To forskjellige klinikker, en privat og en offentlig...

Har noen opplevd dette? Er det noe håp igjen? Eller ingen vits å gjøre et nytt forsøk? Vi er så skuffet og triste og ville bare gråte.............. Hvorfor? Noe galt med oss????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så trist, mange egg da? et av mine egg ville ikke bli befruktet men veit ikke hvorfor. sprø legen om hva de mener er best og gjøre videre.

klem.

Skrevet

Heisann!

Jeg opplevde dette i 2008. Ingen egg befruktet etter icsi, fikk ut rundt 11 egg. Hadde langt regime. Var ganske dårlig pga medisinene.

Fikk byttet til kort regime neste gang, samme antall egg ut, 4 befruktet. Negativt forsøk og ingen egg overlevde etter frys. Neste forsøk med kort regime, positivt forsøk, en gutt i 2009. Er nå gravid med fryse-egg fra dette forsøket.

Selv om du opplever at det ikke blir noen befruktning så trenger ikke løpet være kjørt. Jeg var selv helt fredig etter første forsøk og tenkte som deg, noe måtte være feil. Hva sier legene? Kan du endre medisiner?

Kanskje du kan sende journalen til Hausken eller Danmark for å få en second opinion?

Masse lykke til og stor klem

Skrevet

Takk for det.

Fikk 5 egg ut første gang men kun 2 kunne brukes og 4 ut men 3 kunne brukes andre gang. Ingen forklæring. De sa bare de var overrasket at ingen egg ble befruktet og de kunne ikke forklære...

Brukte jo ikke samme medisiner disse to gangene...

Venter på vurdering på hva vi skal gjøre videre.

Hvilken klinikk i Danmark kjenner du til? Kan tenke oss å prøve der. Vi er ikke unge, så det haster litt. Jeg er 37 og samboer 43

Takk igjen...

Skrevet

Hei MF878 for en forferdelig beskjed å få om at ingen egg har blitt befruktet. Skjønner godt du sitter igjen med mange spørsmål som klinikkene burde gitt deg en forklaring på. jeg synes du skal ringe dem å mase for å få en forklaring og råd om hva du bør gjøre videre.

Skriver her litt om mine egne erfaringer underveis i egen prosess for å kanskje gi deg noen mulige svar på dine spørsmål.

Har selv (alder 39 år) fått utført to ICSI forsøk på Rikshospitalet. Har blitt satt opp til IVF begge gangene før de hadde vurdert sædkvaliteten hver gang. Legen sa den andre gangen det er en fordel med IVF og det er at alle egg kan brukes uannsett om de er modne eller ikke.

Ved ICSI må eggene være modne og derfor kan ikke alle egg brukes til denne type behandling. Har fått frafall av egg hver gang selv. Første forsøk 8 egg ut, 6 kunne brukes til ICSI og to egg ble igjen til innsett. Andre førsøk 18 egg ut, 12 kunne brukes til ICSI behandling og 5 egg kunne brukes til innsett/frys. Dvs et frafall av egg på 25-30 %. Hva som er normalt frafall vet jeg ikke.

Det kan også være du har vært maks uheldig med de aktuelle sykluser, medisiner, regime som gjør at eggene ikke er optimale? Har lest flere steder her inne på sidene eksempler om dette. Om jeg skulle anbefalle deg en klinikk i Norge er det Hausken i Haugesund for oss som er snart voksne. Det er mange som har fått hjelp av den klinikken som har gått til både private og offentlige klinikker i Norge og ikke klart å få egg etc. Hausken tenker nytt og annerledes og lytter til deg.

Vil ønske deg lykke til fremover

Klem, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...