Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Ammer jenta fortsatt, og det blir opptil 5 ganger i døgnet fortsatt... Vanligvis kl 6, 12, 20, 23, 03. Har ikke lyst å venne henne av med mye skriking osv, satser heller på at det "går sin gang" og at hun slutter gradvis av seg selv. Noen som har erfaring med denne måten å gjøre det på, eller er jeg helt på bærtur?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jenta mi er 16 mnd, og hun har visst ikke tenkt å slutte enda. Jeg klarer ikke å nekte henne heller, for hun gråter så sårt.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Jenta mi er 16 mnd, og hun har visst ikke tenkt å slutte enda. Jeg klarer ikke å nekte henne heller, for hun gråter så sårt.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Gutten min er 17 mnd og vi ammer enda, vi! Jeg har ingen planer om å slutte, tar det i hans tempo :-) Jeg er nede i en eller to amminger om dagen nå, aldri på natt, kun morgen og ettermiddag. Jeg syns det er så fint og koselig, og ikke minst praktisk! Jeg får jo en hel time ekstra i sengen! :-)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Min gutt er 14 mnd nå, og han ammes en gang i døgnet. Men han maser kun etter det hvis han våkner midt på natten. Da virker det som det er en trøst.. Og han får ellers mest tidlig morgenen. Men det bidrar ikke til at han sover lenger noe mer dessverre.. Ammet søsteren likedan, til hun var 16 mnd. Men sluttet mye på dagtid da hun ble året på at vi startet opp med jobb/barnehage. Og fordi jeg ikke ville at de skulle forlange det på dagtid hvis vi f.eks var på et offentlig sted eller noe. Det ble kun gjort hjemme etterhvert som de ble så store, og mindre og mindre når de spiste mer fast føde og drakk kumelk. Mine har begge to fått tenner veldig sent, noe som også har gjort at det var greit å amme de lenge.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Jeg ammer mitt barn enda, er litt over 14 mnd. Men h*n får bare hver morgen og evt om natten viss h*n våkner da. Trives med å amme, og ser mange fordeler mtp antistoffer og tid sammen med bare minstemann. Argumentet med å få en ekstra time i sengen om morgenen er jo også fint! Stor forskjell på å stå opp 5.30 eller 6.30 ! Tror vi kommer til å holde på ut april eller noe sånt, da er h*n nesten 16 mnd.
guggu Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Frøkna på 14måneder ammes ennå, kuttet akkurat ut dagamming denne uka. Hun har fri tilgang på natta (vi samsover) får en koserunde på stellebordet ca halv 7 og så blir det ikke mer mer før etter middag (ca 17) og så en kveldsrunde ca 19. Har ikke lyst å trappe mer ned på leeenge, det er jo så koselig. Men vi ønsker oss nr 2 så snart som mulig så derfor må jeg nok vurdere å trappe mere ned desverre... Men er det ingen som har erfaring med sen avvenning?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 Begge mine sluttet av seg selv, 1.mann var 12mnd og nr var 13mnd. Hadde de vært interessert skulle de fått holde på lengre. Synes de skal få så lenge de vil, innenfor rimelighetens grenser da (har jo sett klipp av dem som holderpå til de er både 5 og 6år, da blir det kvalmt spør du meg)
The Bad Gal Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Mi er 14 mnd, jeg ammer masse enda(og da mener jeg masse). Hun var seint ute med å spise skikkelig, hun spiser fortsatt ikke all verdens av fast føde, så må supplere med mye morsmelk. Helt greit for vår del, stresser ikke med å slutte. Ammet storesøsteren til hun selv ikke ville ha mere, da var hun 22-23 mnd gammel. Jeg var gravid da, så jeg har i grunnen ammet i over 3 år i strekk nå, hehe, tida flyr!
FrøkenSprøken Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har ei jente på 13 mnd som jeg ammer på natten, og også litt som kos på dagtid. Skulle gjerne ha ammet mer, men har lite melk, og har hatt det hele tiden, så om natten får hun ei flaske også. Jeg kommer ikke til å slutte å amme på leeeenge enda! Så mye som jeg har plagdes for å få til den amminga, skal det jammen nytes nå når det går greit Regner med at hun finner ut selv at hun vil slutte innen hun fyller to, ellers må jeg vel kanskje ta en kamp... Men ammer sjelden i offentlighet, da. Selv om hun er knøttlita, så det ikke ser ut som om hun er mer enn 8 mnd, kanskje...
Tigerpote Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Jenta blir 1,5 år i slutten av måneden her, og vi ammer fortsatt! Trives godt med det vi, så hvorfor slutte? Blir som oftest morgen og kveld, litt mer innimellom.
Trultetryne Skrevet 2. april 2011 #12 Skrevet 2. april 2011 Jenta mi er 16 1/2 mnd og vi ammer enda. Hun får morgen og kveld, og stort sett en gang på natt. Jeg prøver å ikke tilby henne på dagtid, men hun kommer gjerne og skal opp i fanget og legger seg godt til rette i armkroken, peker på puppen og sier 'papp'.. hihi.. Søta <3 Jeg er hjemme med henne enda, og skal være det fram til august, så vi stresser ikke med å slutte enda så lenge hun gjerne vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå