Gå til innhold

Konstant obstipert!! Er helt desperat, what to do????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker daglig duphalac. Eter svisker innimelom, tørkede aprikoser...

Drikker ca 3-4 glass vann + te og kaffe latte...

Prøver å spise regelmessig, spiser kun lettfordøyelig mat.

Hvis jeg spiser brød-er det bare grovtbrød og de holder med 1 skive for at jeg får ikke gått på do i det hele tatt...

Mosjonerer ikke så mye da jeg er mye på jobbe på kontoret i sittestiling. Det går litt bedre når jeg er hjemme...

Det verste er at det går utover humøret mitt, jeg føler meg ulykkelig pga dette hele tiden, jeg er sint og er opptatt bare av hvordan jeg kan gå på do. Jeg kan ikke nyte graviditet ga dette er så plagsomt!!!

Takker for alle tips og råd!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er ikke mye moro, slet med det etter jeg hadde født.

Hvor mye duphalac tar du?

Skrevet

Drikk mer vann og mindre kaffe. Kaffe er vanndrivende (te også om du drikker den med koffein) og vannet blir skilt ut i urinen. Du trenger mer vann i avføringen din. Tar en duphalac så trenger en enda mer vann enn vanlig også. 2L burde du få i deg.

Skrevet

Jeg var også plagsomt forstoppet under begge graviditetene mine, og det eneste som hjalp var å føde.....Ikke mye oppmuntring, I know.

Skrevet

Prøv Movicol. Det fungerer kjempebra, og kan brukes over lang tid uten at det er nevneverdige bivirkninger.

Skrevet

Ok, så man skal vente til man føder,ja !!!

Jeg kommer til å gå crazy til den tiden....

Men det er ikke alltid det går over etter fødselen heller...eller hos noen blir det verre, men her kan det iKKE bli verre...

Og det verste av alt- det blir verre med hver uke...altså jo større fosteret blir jo mer forstoppet jeg blir, sikkert fordi livmoren tar mer plass og trykker ned på tarmen, men jeg er bare 18 uker på vei...så mitt store spm.er... HVA SKJER SENERE????Hvis det er så ille nå, vil jeg i det hele tatt overleve? Jeg kan jo nesten ikke spise, magen blåser seg opp med en gang...jeg har redusert matmengde ...for å kunne fungere om dagen...

HI

Skrevet

PS: det varierer hvor mye duphalac jeg tar, avhengig av hvor forstoppet jeg er, men ser at jeg øker mengden med hver uke..

HI

Skrevet

Prøv fiberhusk! var redningen her:) 100% naturlig, og etter min erfaring mye mer effektivt enn duphalac! kjøpes på helsekosten!

Skrevet

Det vil garantert hjelpe å bevege seg mer! Prøv for eksempel samba eller magedans, noe som får magemusklene til å jobbe skikkelig. Trekk for gardinene på stua og se på youtube el likn etter video der du kan få litt inspirasjon.

Bra for babyen også det. :) Ville også spist mer grønnsaker, gjerne rå. Masse fiber. Hiv på med linfrø på havregryn/melk. Dropp kaffen. Ikke spis kjøtt noe særlig, det gjør at magen blir tregere. Hvis du trenger et skikkelig puff for å få tømt tarmen, kan du kanskje prøve med lett klyster, men da ville jeg forhørt meg med lege. Jeg brukte microlax på guttungen da han var totalt forstoppet og hadde trykket i en uke uten suksess. Det var prima vare! Sikkert ikke bra å bruke for ofte, men om man lider er det kanskje ikke så dumt?

Skrevet

Som andre har sagt, dropp kaffen og drikk mer vann.

Veldig grovt brød kan gjøre ting enda tregere.. Noen frukter er svært effektive: Kiwi, moden mango og moden papaya + masse vann. Unngå blåbær og banan!

Skrevet

Har kjøpt linfrø som jeg spiser med biola!!!

Rå frukt og grønnsaker kan jeg spise kun i veldig små mengder av gangen eller s blåser seg magen opp helt sinnsykt og jeg får mye gassdannelse, kan gjøre vondt og jeg kan til og med blir kvalm.

Kanskje jeg bør spise mindre rå grønnsaker og frukt...føler de gjør det verre, akkurat som grovt brød...

HI

Skrevet

Har også vært opstipert i ukesvis, men har funnet ut at jeg får til å gå på do hvis jeg har roen... Jeg tar med en kopp kaffe i bilen, leverer mini i barnehagen, og kjører hjem igjen etterpå og går på do! Helt utrolig, men for meg funker det. Tar også duphalac innimellom, men tror faktisk psyken også har litt å si.

PS! Har kommet noe sent p åjobb pga dette, men det får stå til!!

Skrevet

Største feilen er å ta duphalac innimellom ifølge vår lege på Riksen.

Øk mengden, kan fint øke til 80 ml pr dag. Når du merker at det løsner skal du ikke slutte med duphalac, men forsette. Kan redusere mengden etter en god stund.

Løs avføring vil passere hard avføring i tarmen om du skjønner, så det er viktig å forsette på duphalac selv om du føler det går bedre.

Duphalac kan en fint gå på hele livet, gjør ingen skade på tarmen.

Min lille jente fikk dette fra hun var 5 mnd, fikk da 25 ml og ble fin etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...