Lemonia Skrevet 30. mars 2011 #26 Skrevet 30. mars 2011 Hva som er normalen vet jeg ikke, men da gutten vår var 18 mnd sluttet vi å skrive ned ord han lærte seg for da hadde han passert 100 ord. Han snakket også i tre- og fireordssetninger og snakket relativt rent.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. april 2011 #27 Skrevet 2. april 2011 Snuppa mi er bare 14mnd og sier bare mamma og namm namm (mat), så blir spennende å se hvordan det blir utover vår og sommer. Da eldste (er 3) var 18 mnd talte jeg 20 ord, noe som ikke var så mye i forhold til de andre i en tilsvarende tråd den gang. Men er jo i denne alderen språket "eksploderer". Husker at når vi kom på 2års kontrollen fikk vi et skjema med spm om hvilke ord han kunne, og da ble det nesten litt sån "hvilke er det han ikke kan". Så selv om de ikke sier mye tidlig (som rundt 18mnd) betyr det ikke at de vil bli "hengende etter" på sikt.
Galathea73 Skrevet 5. april 2011 #28 Skrevet 5. april 2011 Jeg skrev nettopp ned ei liste over ordnene jenta vår på 17 mnd sier, og kom til litt over 50. Men hun sier bare enkeltord ennå, har ikke hørt henne sette sammen flere ord, spennende å se når det kommer :-)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 8. april 2011 #29 Skrevet 8. april 2011 Vesla her på 17 mnd, har nok et lite ordforråd enda - i forhold til mange her inne ser jeg.. ) Men jeg vet det kommer, så stresser ikke så masse. Hun sier: mamma, pappa, bror, bok, katta, natta,hei, nei og dukka.. er veldig mye eh eh eh om alt om dagen. Men det kommer nok flere ord etterhver tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå