Gå til innhold

Refleksjon over amerikanske serier om fødsler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til en ting, både når det gjelder "Barnet i magen" og "unge mødre" (jepp, ser endel på tv om dagen ;))

Jeg har ennå ikke sett at de har hatt fokus på amming, og det å legge barnet til brystet kjapt etter fødselen.

Spesielt de unge jentene tenker jeg, det er liksom flaske som er regelen og ikke unntaket.

Ikke noe galt med flaske om det er det som fungerer best, men det virker nesten som om de ikke blir informert om alternativet.

En smule motsetning til "ammepatruljene" i Norge ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I usa er det ikke så vanlig med ammingen bla fordi man har kort svangerskapspermisjon. De ser jo til Norge for å lære om hvordan de kan bli flinkere til å få folk til å amme, Jeg la spesielt merke til en amerikansk dame som fødte prematur baby og veldig gjerne ville amme. Hun fikk faktisk beskjed om at babyen måtte få erstatning og hun kunne ikke prøve å amme fordi en prematur (kun tre uker før termin!) ikke ville være istand til å amme, De har en lang vei å gå i helsevesenet., Hva med å oppfordre til å pumpe den verdifulle råmelken istedenfor å stappe mme i babyen når mor faktisk ønsker å gi morsmelk.,

Skrevet

Oi, så sprøtt. Tenke seg til at jeg som fødte prematur ikke skulle blitt oppfordret til amming. Den gutten hadde ikke vært den han er i dag uten det er sikkert.

Har bare positive opplevelser rundt amming og ammehjelp jeg da.

Skrevet

Heh..

Har ei amerikansk venninna som amme.. Og ho har fått noko "amme-start-hjelp-pakkar" frå sjukehuset/helsestasjonen.. oppi desse flotte pakkane får ho kvar gong nokre flotte boksar med baby-formula... (altså mme....)

Nevnte for ho at det virka veldig som om helsevesenet fortelle ho at dette får ho ikkje til uansett så ho kan berre gi opp.. :P

kan kanskje svara litt på kvifor amming ikkje er så utbredt der..

Skrevet

De har nok en lang vei å gå når det gjelder amming ja :) Forstår at det er utfordrende i fht amming og ekstremt kort permisjon sammenlignet med vår her i Norge, men de kunne kanskje fått alternativet?

Kanskje noen burde tipse de om at det kan hjelpe kroppen å komme i form igjen, det burde være ett godt argument for de som er LITT opptatt av kropp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...