Gå til innhold

Plages med halsbrann - hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å bli mer plaget med halsbrann nå. Hva er det som kan hjelpe mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytende gaviscon! Jeg har prøvd det meste og dette er det som fungerer absolutt best på meg hvertfall!:)

Skrevet

Melk, i store mengder. Gjerne med oboy oppi. Det er nesten det eneste som fungerer for meg denne gangen. Forrige gang var det halsbrann tabletter o.l, men denne gangen er det altså litersvis med melk ;)

Leste tidligere at noen nevnte tyttebærsyltetøy, men det har jeg ikke fått testa ut..

Skrevet

Jeg har det samme problemet som deg, og det eneste som funker for meg er TITRALAC tabletter. De smaker veldig godt, og disse kan du ta 21 stk av i døgnet.

Skrevet

Flytende Gaviscon og sunn mat. Vaniljeis, melk, youghurt har effekt i korte perioder. Sove på venstresiden funker for meg, aner ikke hvorfor... Unngå kaffe, sitrus frukter/juice, fet og ferdigmat...

Skrevet

Takk for gode råd jenter! I tillegg har jeg begynt å våkne så tidlig på natta. Enten pga. halsbrann, fingre som har "sovnet" eller rett og slett bare ikke får sove. Så i natt endte jeg på sofaen med krim på tv'n kl 4 om natta!

Skrevet

Jeg sitter akkurat nå og knasker Lovehearts pga halsbrann. De syns jeg fungerer helt greit, godt er det også :-).

Brødmat syns jeg også hjelper.

Ser melk anbefales lenger opp, ogjeg vet det er et vanlig råd. Men for meg er det å helle bensin på bålet, så det holder jeg meg unna.

Her er noen andre råd:

http://www.lommelegen.no/321806/matraad-naar-du-har-halsbrann

Skrevet

Det merker jeg også at usunn mat er det verste! Sjokolade er nesten det verste.. juice, brød egentlig alt er ille.. og hos meg er jeg nødt for å kaste opp hver kveld og så ta noen slurker med gaviscon, men jeg våkner gjerne 1-2 ganger på natta av halsbrann og må ta mer. Sove med to puter slik at hodet ligger høyt fungerer også på meg. Håper du finner noe som hjelper deg;) Og magnesium tror jeg hjelper på sovende fngre, fungerer hvertfall på mine sovende ben;) Trenger bare ta 1 tablett i ny og ne.

Skrevet

Lovehearts funker, gaviscon tyggetabletter. Ellers ligg unna ting med mye syre og sterk mat. Sov med overkroppen hevet. Har vært svært mye plaget av halsbrann i mine tidligere svangerskap, denne gangen er magen mye lavere og jeg merker det bare nå og da.

Skrevet

Samarin hjelper også :)

Skrevet

Jeg har også blitt mer og mer plaget utover i svangerskapet, og brukte inntil nylig titralac. Anbefales ikke! Måtte bare ta det oftere og oftere, og hadde kortvarig effekt. Gikk på apoteket, og farmasøyten sa at titralac er et gammeldags preparat som fører til en ond sirkel der den øker på magesyreproduksjonen. Kjøpte flytende gaviscon, tok to doser neste dag, og etter det har halsbrannproblemet blitt mindre og mindre, og jeg har hatt lite behov for gaviscon. Altså var jeg kommet i en ond sirkel;) men ellers har jeg merket at halsbrannen blir verre av mye sukker, juice og mye krydder.

Skrevet

Mandler ! Det hjelper med det samme .. Jeg ble helt forundret over hvor fort det hjalp .

Ellers synes jeg melk fungerer bra , men ikke såå bra som mandler :)

Lykke til :)

Skrevet

Gaviscon mikstur, ja - helt vidunderlig effekt, men smaken er heeelt pyton!!! Hold deg for nesa og hell nedpå :)

Skrevet

Jeg har til nå hatt god effekt av en banan og et glass melk på kvelden når det melder seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...