Gå til innhold

Prøver å holde hodet over vannet her. Gravid med gift mann.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Javel, da er jeg gravid. Gravid med en mann som ikke bare (plutselig) er gift, men også en som alle vet hvem er. Han har neimelig en jobb som gjør at han ofte er i mediene. Ja, nok om det. Mange kommer sikkert til å dømme meg for dette. Jeg vet alt det der, så det er ikke nødvendig med skittkasting ;)

Det jeg lurer på er om det er noen der ute i samme situasjon? Er det noen der ute som trenger noen å stå sammen med. Som kan forstå? Jeg holder på å drukne her....

Fortsetter under...

Oi.. Shit.. Kan tenke meg at du har nok å tenke på for tiden ja..

Nei, jeg er ikke i samme situasjon men ung alenemor om 1 mnds tid.

Vet ikke hva jeg kan stille opp med, men visst du trenger svar på spm eller noe som helst annet, så send meg gjerne en mld så skal jeg svare for meg så godt jeg kan.

Kan være godt å høre andres tanker og syn på ting iblandt.

Uansett, masse lykke til :)

Been there, done that!

... i alle fall på en måte. Fikk min førstefødte alene, og flyttet da "hjem" dit jeg kom fra, etter noen hektiske år i hovedstaden, og siden jeg ikke snakket om hvem barnets far var, eller hang meg på 2fy faen alle menn er noen svin"-bølga som alle andre alenemødre her så ut til å leve og ånde for gikk det masse rykter om hvem barnets far var. Pga jobben min og omgangskretsen jeg hadde mens jeg bodde i Oslo ble det masse kjendisspekulasjoner osv. Fy f... så slitsomt!

Men det er ganske ok å være bare mamma også! Ikke la deg knekke, du skal jo bli mor! Det er vakkert, herlig og ubeskrivelig, selv om det også er intenst og tøft. Jeg syntes det var så herlig at jeg har skrevet bok om å være mamma, og trenger du noen å "snakke" med er det bare å ta kontakt:-) Dette kommer til å bli ditt livs eventyr!

Først: Gratulerer med graviditeten!!!!

Alle her inne er vel på en eller annen måte i samme situasjon! Og alle får vi blikk og kommentarer som er helt unødvendige!

Har du og barnefaren to drøftet hvordan dere løser dette? Kommer han til å vedkjenne seg farskapet?

(Dersom han ikke gjør det, "slipper" han jo unna, men samtidig vil det sannsynligvis bli et roligere liv for deg og den lille!)

Selv er jeg på vei med tvillinger. Jeg vet hvem som er barnefar, men han vil ikke ha noe med noen av oss å gjøre.

Men allikevel, det er han som er taperen her!!!!!

Lykke til videre!!!!

Enig med Mi76!!!

Min datters far er der på papiret, men han betaler ingenting og har fraskrevet seg alle krav og alt ansvar. Helt greit for meg, ettersom det har gjort det mye lettere å bygge opp den familien vi har i dag. Vi har jo ikke trengt å ta noen hensyn til BF:-)

Senk skuldrene! Alt ordner seg!

Annonse

Hei og GRATULERER!!!!!

Jeg har valgt å la BF "slippe helt unna", han ble informert om at jeg var gravid, men vet ikke om jeg valgte å beholde eller ta abort.

Han har fraskrevet seg ethvert ansvar!

Så svaret på spørsmålet ditt er at hans navn ikke er nevt på noen papirer.

Lykke til videre!!!!

Mi76:

Du og jeg er i akkurat samme situasjon! Godt å lese om at noen andre har det sånn som meg. Unner såklart ingen å havne i den situasjonen, men godt å vite at man ikke er aleine.. Skulle selvfølgelig ønske barnet og bf kunne vært sammen fra starten, men av og til så går det ikke som man vil. Og alle menn er ikke like modne og oppegående.

Betaler staten barebidrag om en ikke skriver opp navnet på bf?

Hvor langt er du på vei Mi76? Og hvor bor du? :) Jeg er i uke 26 og bor i Bergen.

Vi har en slags mellomløsning. BF var veldig avvisende først, men et par mnd før fødselen bestemte han seg for at han ville være et eller annet for babyen likevel, og vi definerte ting på vår egen måte. Altså står han på papirene og datteren min har etter hvert fått kontakt med både han og familien hans, MEN han har skrevet over alt ansvaret til meg og latt min nye ektemann bli verge for henne, slik at om jeg skulle dø blir hun hos den eneste farsfiguren hun har bodd sammen med, og de søsknene hun har her. Han har aldri betalt meg en krone. Akkurat det var viktig for meg, for jeg ville ikke at hun skule være en utgiftspost for ham, når han har veldig lite han skulle sagt om noe ellers. Dette var litt vanskelig å få NAV til å akseptere, men jeg konsulterte en advokat i familieret,t som henviste til noen paragrafer hvor det heter at foreldrene er tillatt å gjøre sine egne avtaler uten at NAV kan bry seg. Det er jeg veldig glad for, for det ville blitt feil om han skulle betale for henne, når det var MITT valg å beholde henne og han ikke har noe han skulle sagt over hverdagen hennes likevel.

Bare send meg pm om det er noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...