Huldretussa Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg venter snart barn nr. 2 og gleeeder meg veldig! Er så spent på når fødselen vil starte. Sist fødte jeg når jeg var 39+2 - altså en uke før termindatoen (menstermin og ul-termin var lik). Kan jeg forvente fødsel omtrent på samme tid nå, eller er det like stor sjans for at jeg går over termin? Noen som har erfaring ang. dette? Menstermin og ul-termin var den samme denne gangen også, 14.april
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har født to ganger før, og begge de gangene fødte jeg på menstermin. Førstemann 2 dager før ULtermin og andremann tre dager før ULtermin. Denne gangen skiller det 5 dager mellom menstermin og ULtermin, så håper jeg følger den samme trenden. Men det er desverre ikke noe mønster i dette. Venninna mi fødte 8 dager før ULtermin med førstemann, men gikk 14 dager over ULtermin med andremann. Jeg tror man bare må vente å se hva kroppen bestemmer Lykke til
UpsyDaisy Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Jeg gjorde den feilen:( Fødte førstemann to dager før termin, har nå gått en uke over og holder på å klikke! Like greit å ikke forvente noe før, så kan man heller føle seg heldig om det skjer.. Dette er til å bli gal av!!
mama73 m/tre søte små Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Signerer UpsyDaisy. Forrige gang var både mens- og ultralydtermin like, og jeg fødte til termin. I og med at jeg fødte til termin sist, og at mens- og utltralydtermin er den samme denne gangen også, var jeg SVÆRT innstilt på at jeg skulle føde på termindato denne gangen også, men den gang ei.. Er på 4. dagen med overtid nå, og holder på å klikke! Vært hos jordmor i dag, og hodet er fortsatt ikke festet og er heller ikke moden... Fryktelig slitsomt dette! Nei, forberede deg på at du går over du, men for all del, det er fortsatt like stor sjanse for at du føder til samme tid som sist,- bare ikke ta det for gitt, da blir ventetiden så utrolig laaaaaang;)
Huldretussa Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2011 Takk for svar, dere Jeg får nok bare forberede meg på å gå over termin, ja.. Tror likevel jeg kommer til å begynne å vente litt før, siden fødselen skjedde litt før sist.. Legen sa til meg på forrige kontroll at det var større sjans for at jeg kom til å føde ca på samme tidspunkt, enn at jeg kommer til å gå over. Tiden vil vise! Uansett håper jeg på ei god pause mellom jobb og fødsel. Trenger det. En uke til permisjon nå Nå har jeg nettopp strikket ferdig en sparkebukse til lille baby - gleder meg til å ta den i bruk! Lykke til, håper dere føder snart, dere som er på overtid!
flypapir Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Mine to fødsler har vært på ca samme tidspunkt. Første jenta kom 15 dager over termin (fødselen startet 14 dager over), mens minstemann kom 13 dager etter termin. Nå ventes nr.3 og jeg tør ikke håpe på noen tidligere fødsel, tar det heller som en positiv overraskelse OM hun kommer litt før de andre. Men det er vel lite sannsynlig at jeg føder før termin....
Lemonia Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Første gang startet fødselen av seg selv en uke før termin. Andre gang ble jeg satt i gang på termindagen.
Herkules Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Jeg gikk 6 uker lenger med nr 2 enn nr1. Heldigvis for meg så begynte jeg ikke å vente. Var likevel rimelig nedkjørt 13 dager på overtid Tror forøvrig at jeg heller er untaket enn regelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå