eskil2687 Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Bare lurer for jeg har ei i magen som ligger på tvers enda,og er 35 uker på vei no. Er ikke så stor egentlig heller enda. Noen flere som har født småe barn og allikevel er helt ok? Skal inn å prøve snuing om 2 uker hvis hun ikke snur seg selv før det. Har også født de 4 andre barna mine 1-2 uker før fylte 40 uker,og alle var over 3 kg. Takknemlig for alle svar:)) Ha en fin kveld.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg fikk liten sist, men han hadde lagt seg riktige veien da. Han var 2900 og gikk ned til 2600 (født etter uke 37, så var ikke regnet som prematur). Ingenting i veien med ham, annet enn at han spiste lite i starten. Og når han først begynte å spise gikk det ikke lange stunda før han la godt på seg, og var den største ungen på barselgruppa fra han var ca 8-10 uker gammel.
eskil2687 Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2011 Ok,det var no godt å høre da. Tusen takk for svar foresten. Fødte du lenge før termin foresten? Og hvordan gikk fødselen din da? Sist jeg fødte ble jeg satt igang og hadde ikke opphold i riene de siste 4 timene. Åpna meg ikke før siste halvtimen så det var skikkelig vondt ja. Håper det ikke blir så ille nå. Tørr ikke få epidural heller,for det e vel ei nål på mange cm som settes langt inn i ryggen?? Huff kanskje jeg er ei pyse....
ønsker2 Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Min datter ble født i uke 39+3 og veide 2905, og hun er frisk som en fisk og langt fremme når det kommer til all utvikling =) *stolt mor*
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Jeg fødte 2,5 uke før termin, så hadde jeg gått til termin hadde det vel blitt helt gjennomsnittelig str på gutten. Ble ikke fødsel på meg, men hasteKS, ikke noe dramatikk annet enn at det tok så innmari lang tid pga rier som ikke ga effekt. Ingen vondter egentlig. Og jeg er også superpyse, og det jeg syns var verst med hele ks var den veneflongreia i hånda pluss stikket i ryggen ved spinalbedøvelsen....
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 min første ble født i uke 37 og veide 2400g, andre født dagen før termin og veide 2800 g
helene0: jan09+jun11 Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Jeg fødte 14 dager etter termin og fikk en liten gutt på 2,5 kg. Han gikk ned til 2,3 ila dagene på sykehuset og vi fikk ikke lov å reise hjem før ham hadde begynt å legge på seg igjen. Ingen vet hvorfor han var så liten, men han var i super form (full score fra 1. sekund) han var bare veldig liten. I ettertid la han godt på seg. Ble en skikkelig plugg før han begynte å krabbe og gå. I dag er han en litt tynn og veldig aktiv 2åring med stort ordforråd og masse forståelse.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 JEg fikk ei tulle på 2,4 kg i uke 37+2. Det gikk het ok. Men hun var slapp og tok puppen dårlig. Er jo ofte litt slappere når de er så små, men ikke noen fare da:)
Night 78 - keiser og prins Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Fødte en gutt på 2,4 kg og 47 cm sist, tolv dager over tiden. Han ble tatt med haste KS pga ikke noe fostervann, og bekymring pga størrelsen. Fikk full apgarscore så hadde nok tolt fødsel likevel. Etter seks uker var han oppe i det samme som de andre på hans alder. Skal på vekstestimering om et par uker. Spent! Men er ganske sikker på at denne pluggen er større! Ingen forklaring på hvorfor han var liten, men jeg og mannen er forholdsvis små begge to...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Min første prinsesse ble født 6 dager over termin 3000 gram 51 cm gikk ned til 2700. Helt perfekt bare lite fett på kroppen =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå