Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere. Nå må jeg bare skrive et innlegg her. Idag var jeg på ultralyd på Oslo Citylegesenter hos Molnar (tror det var navnet). Det er den rareste velkomsten jeg har fått.. Jeg fortalte at jeg tidligere har vært på ultralyd hos Majorstuaklinikken, og til det svarte han at de kunne jeg ikke stole på, hun ene der som utførte ultralyden var ikke en gang lege, og de hadde dårlig utstyr. Han derimot hadde tipp topp utstyr, og hadde et fosterdiagnostikk-program som kun han og 14 andre hadde i Norge. Han satt meg helt ut og jeg svarte med at jeg var fornøyd med Majorstuaklinikken og jeg absolutt trodde at de har peiling på hva de driver med. Da bare ristet han på hodet. Jeg ble helt forskrekket av at han kan si sånn til ei gravid dame som kommer til han og fjerner all min trygghet jeg har hatt hittil etter jeg var å sjekket babyen min hos Majorstuaklinikken.

MEN, det skal han ha, etter den utrolig dårlig velkomsten og etter han satt igang med undersøkelsen, så brukte han over 30 minutter og målet alt på barnet mellom himmel og jord. Jeg fikk både film og bilder og gikk derfra fornøyd med ei lita frisk jente i magen. Han virket utrolig dyktig, bare så vanvittig teit å snakke sånn om andre klinikker og gjøre meg så utrygg..

Jeg bare ble så sjokket når jeg kom inn til han... Flere som har vært der og hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143026841-oslo-city-legesenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært der på ultralyd, men sitter igjen med veldig positivt inntrykk. Nå snakket riktignok ikke vi om noen andre klinikker så jeg er enig med deg at det virker litt uprofesjonelt....men han var utrolig dyktig og brukte lang tid på meg og. I tillegg fikk vi komme igjen to ganger gratis fordi jenta vår gjemte ansiktet og han fikk ikke mange bra bilder.

Vi var hos han på UL i uke 12. Jeg syntes han var flink, litt vanskelig å forstå alt han sa. Men han brukte veldig god tid, og jeg følte meg trygg på at alt var som det skulle med lille fisken min da vi gikk der i fra.

Det som har provosert meg litt i ettertid er at han nesten oppmuntret meg til å drikke alkohol i svangerskapet. For meg er ikke det aktuelt, men jeg tenker at når en lege sier sånt så kan noen tenke at det er greit å drikke alkhol når man er gravid.

Annonse

Jeg fikk inntrykket av at han var veldig flink, bare småting jeg reagerte på ved han. Men men :)

Jeg håper det fortsatt er ei lita jente når jeg skal på ordinær ultralyd. Hehe. Alle var overbevist om at det var en gutt i magen, også er det ei lita fantastisk jente :)

Jeg vet at flere har reagert på han, men vi var veldig fornøyd. Greit at han skryter av hvor bra utstyr han har etc. men vi synes nå virkelig at vi fikk en grundig undersøkelse av barnet også! Følte meg veldig trygg på at alt står bra til der inne. Vi var der i uke 12 og nå (uke 26), og denne gangen fikk vi også ny gratis time siden han ikke ville vise ansiktet.

Jeg synes også det er uprofesjonelt å kommentere kolleger sånn, men nå vet jeg at han tidligere har vært ansatt på Majorstuklinikken, og at flere av legene der har en del tilsynssaker på ryggen, så det kan jo stemme også...

Ellers tror jeg mange kan reagere på at han er utenlandsk og dermed ikke har den typisk milde, pasientvennlige tonen norske leger har.

Han er nok bare en bitter gammel mann, for han er, (i sammen med Josef Ekgren) GRUNNLEGGER av Majorstuaklinikken, hehe. Spørs om han ikke har noen opplevelser som gjør han så kritisk. På mine UL bilder fra 2005 står det Peter M som lege faktisk.

Utrolig uproffesjonelt sagt, men prøv å ikke heng deg for mye opp i det. Han er en av 14 leger i hele Norge med det beste du får av utstyr, og han er nok utrolig dyktig rent faglig. Det er det viktigste.

Bra han har blitt så proff og flink nå da,for når jeg var hos han i 2007 på majorstua klinikken for å ta 3d UL,så betalte jeg først penger før jeg kunne gå inn,også når jeg lå der så lå sønnen min så dårlig til at det ikke ble hverken noe bra film eller bilder og han holdt på å sende meg hjem uten NADA omtrent,intil jeg begynte å protestere på at jeg har jo betalt og vil helst få komme tilbake å prøve igjen da!! og da sa han jo greit.og neste gang så gikk det mye bedre for da lå sønnen min bedre til. Legger til at på den tiden var det mange negative innlegg om han her inne. men folk forandrer seg og forbedrer seg,så bra for han hvis han har blitt hyggeligere og proffere,for det fortjener vi syns jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...