Gå til innhold

Kun eggeskall i den ene eggposen, over og ut for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til uttak idag, der var det bare et tomt skall i den ene eggposen jeg hadde. I og med jeg har gått på 450ie puregon hele veien, og det ble så dårlig resultat, sa legen at løpet er kjørt for oss. Dette må være den tristeste dagen i vårt liv!

Andre muligheter er enten eggdonasjon på Island eller Finland, eller adopsjon. Har ikke mer tårer jeg nå, vet ikke helt hvor jeg skal hente kreftene fra akkurat nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var kjempetrist å lese:-( føler med deg. Har du brukt opp alle forsøkene dine? hva med å prøve i Danmark? der er de veldig flinke,har ei bekjent som ikke fikk det til her i Norge,og de dro til Danmark og fikk det til på første forsøk,ho hadde fått beskjed her i Norga at de burde gi opp og heller tenke på adopsjon,men idag har ho en frisk gutt på 12 år:-)

Du må prøve å ikke gi opp,skjønner det er vanskelig,har selv prøvd i mange år,og er i gang med 4 forsøk,men prøv å hold motet oppe,og begynn heller å se på andre muligheter:-)

Sender deg masse trøstende klemmer!!

Skrevet

Nei, nei, nei, nei, nå ble jeg skikkelig lei meg på deres vegne! Var akkurat inne for å se etter nytt fra deg. Hadde så inderlig håpet at det gikk veien denne gangen.

Jeg vet at Jon Hausken (på Klinikk Hausken) ofte sier at man bør få en gjennomgang fra en annen klinikk før man gir opp. Det er jo ikke sikkert de kan gjøre noe anderledes, men det er ihvertfall et lite råd fra meg. Så kanskje du kan ta en telefon der og høre, om du føler for en dag. De er veldig imøtekommende og hyggelige!

Forstår at verden er svart og urettferdig på en dag som denne, kan bare forestille med håpløsheten dere føler.

Sender alle gode tanker til dere.

Skulle ønske det var noe jeg kunne si som kunne hjelpe......

Masse varme klemmer fra meg!

Skrevet

Nei...kjære deg da... :( Så trist...

Men du...koss forsøk e dette? E det første? Du må ikke gi opp nei! Du kan jo høre med andre klinikker både i Norge og utenlands kanskje? Jeg vet også om noen som har fått beskjed om at det va helt umulig å bli gravide både på egen hånd og ved IVF, som i dag har fått barn.

Det må da gå an å gjøre noe? Andre medisiner?

Skjønner at du e superskuffa og sikkert ikke klarer å tenke så mye på dette akkurat nå....

Sender deg mange klemmer. :):)

Skrevet

Jeg føler med deg mamma2011, har sendt deg noe på inbox, ikke at noe jeg skriver hjelper,men ville bare si deg noen ting:)

Du må ikke gi opp,skjønner at du er utslitt, og lei deg,men babyen kommer. Prøv til det ikke er flere forsøk igjen, for dette er vel første? Så er det jo mulig med egg donor. masse lykke til:)

Skrevet

Men alle har jo 3 forsøk, selv om legen sier det,så stå på ditt å prøv hverfall:):)

Skrevet

Uff da!

Føler med deg! Livet er jammen ikke enkelt, men i ettertid vil det alltid bli mindre sårt...

Til dere som mener alle har 3 forsøk, så er ikke dette helt garantert. Det er slik at om legene i det offentlige, sier stopp, så er det ikke sikkert at man får flere forsøk...

Skrevet

huff, det var ikke jeg klar over. trodde man hadde krav på 3 forsøk jeg:(

Skrevet

Masse medfølelse! Det må være forferdelig skuffende å bare finne skall.

Var dette i det offentlige? I tilfelle kan det ha noe for seg å ta en tur innom det private før du gir opp tanken på egne egg helt. Kanskje det bare var uflaks at det netopp denne mnd ikke var et egg i posen din.

Jeg hadde i likhet med deg bare en eggpose i stimulert syklus (først en gang hvor forsøket ble avbrutt og så en gang med høye doser) og selv om de fant ett egg hos meg fikk ikke jeg heller noen flere forsøk i det offentlige og de virka veldig negative til at vi skulle kunne klare å lage et barn med egne varer.

Vi dro på aleris og prøvde forsøk i naturlig syklus. De tok det egget jeg modna naturlig og gjorde icsi på det, resultatet er nå snart 4 mnd :)

Jeg kjenner ikke din historie og ønsker ikke å komme med falskt håp eller noe sånt, men jeg har vært i situasjon som ligner mye og jeg er i dag veldig glad for at jeg valgte å snakke med en til ekspert og ikke gi opp når det offentlige gav meg opp.

Lykke til videre

Skrevet

Hei Mamma2011!

Uff, jeg føler så med deg :-( Husker nedturene selv.

På søskenforsøket fikk jeg også samme svar; for dårlig resultat og alder (var da 39...fikk 1 "prøveforsøk" på Riksen)

Hadde jeg vært dere ville jeg prøvd Hausken!De er gode på egg, og har meget gode skussmål her inne på ass.befr.

Ikke gi opp hvis dere føler at dere ikke er ferdig med IVF ennå.Jeg har nesten kommet ut av telllinga, men tror jeg totalt har vært gjennom 8 IVF (måtte prøve meg frem med de riktige dosene før den satt, mange egg ut, men de fleste kastet i søpla)

samt 3 AIH og 1 ED.

Sluttresultat:2 deilige barn.

Både offentlige og private klinikker.Bl a Volvat pluss 3 ICSI ved CFC.

Ønsker deg lykke til videre i prosessen.Uansett valg dere tar.

Klem til deg/

Hilsen gammel høne med gamle og råtne egg...

(som kjøpte seg noen greske egg 2.gangen :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei enichea, å så herlig å lese :) Har ikke vært logget på her siden jeg fikk den triste beskjeden, men må jo prøve å sen fremover!! Din historie ligner veldig på min.

I utg.pkt var det ikke noe galt med meg, men svømmerne til mannen min. Men 1.forsøk ble likevel avbrutt pga dårlig respons på eggene mine. 2.forsøk endte da i et uttak med kun eggeskall - og da gav det offentlige opp og mente jeg burde gå igang med eggdonasjon eller kanskje adopsjon. Jeg har bestemt meg for å ikke gi opp mine egne egg!!! (bestemt nå idag - så jeg får vel høre med mannen også ;)

Jeg aksepterer ikke at mine egg ikke kan brukes... ihvertfall ikke når jeg leser din historie :) men har lyst å prøve Aleris - har sett og hørt mye bra om dem. Jeg bor i Vestfold, så det blir nok den nærmeste klinikken! Skal lese litt på nettsiden dems.

Og til alle dere andre som har skrevet på denne tråden - TUSEN TAKK for oppmuntring - himmel jeg trodde verden gikk under den 16. mars :) men det gjorde den jo ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...