Gå til innhold

Noen her som har simovogn (2010/2011 mod) og stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg GRØNN over simovogna hver gang vi kjører og den står baki. Når man legger den sammen så kommer hjula så tett sammen at den ikke står støtt. Hele vogna tipper fra side til side. Er redd for at bagen skal bli ødelagt snart. Hjelper ikke hva vi gjør uansett.

Syns det er for jævlig å bruke 4000 kr på ei vogn som kommer til å bli ødelagt snart.

Andre som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Nei.. Vanlig Simo kombi/duo? Vi har Simo kombi og den står flott bak i bilen, så lenge vi tar ned bremsen på vogna. Men jeg vet at sportsdelen kan senkes på kombivogna og da blir den kanskje trangere når den slåes sammen? Det er ikke det som er problemet da?

Skrevet

ja vanlig kombi.

Vi har prøvd med bremsen og uten men funker ikke. Greia er at hjulene står for tett så den vipper. Sportsdelen er så langt ned som det går an så vidt vi har skjønt. Får stikke innom der vi kjøpte den å høre. Er redd for at bagen knekker snart.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi har nemlig ikke senket vår, så kan være derfor vi ikke har opplevd det samme. Kanskje du får flere svar på skravleforumet? Greit å stikke innom forhandler.

Skrevet

er den opprinnelig så lav den kan bli når man kjøper den?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med at hjulene står tett sammen? Avstanden mellom hjulene forandres vel ikke når man slår sammen vogna?

Skrevet

Vi har Simo duo vogn, og den står som støpt baki bilen når vi kjører, har selvfølgelig alltid bremsa på. Bruker enda bag'en, har ikke montert på sportsdelen, den er vel en del lettere vil jeg tro. Spørs om det vil utgjøre forskjell. Har dere kjøpt ny vogn? Vår kosta nesten 8000,- ny, dere har hvertfall gjort et godt kjøp da, om dere fikk den til 4000,-

Skrevet

Ja, er en helt ny vogn. Var halv pris.

Hjula på den nye vogna står tettere sammen når den slås ned. Er det ikke sånn med dere?

Skrevet

Hei. Jeg har riktignok simo kombi fra 2008, men opplever samme problemet. Du har sikkert det kompakte understellet slik som vi har. Når du slår vogna sammen slåes hjulene også sammen slik at for- og bakhjulene møtes. Kan det stemme? Dette sparer utrolig mye plass når vi kjører på langtur, får bager og handleposer under vogna der hjulene normalt hadde tatt plass..

Jeg setter vogna alltid på langs inn i stasjonsvognen vår. Da unngår jeg at vogna tipper fram og tilbake..

Skrevet

Ja er akkurat sånn. Skjønner at det skal spare plass men da skulle de kanskje ha designet den sånn at den ikke blir ødelagt. :/

Da skal jeg prøve å sette den på langs i stedet. Håper vi ikke har for langt bagasjerom nå da. Har så stor bil. Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...