Gå til innhold

Andre som ikke vil vite kjønn? :)

Anbefalte innlegg

Om 2 uker har vi ordinær UL, og vi har egentlig hele tiden tenkt at vi bare må vite kjønnet. Vi visste vi fikk gutt første gangen og det var koselig. Denne gangen tenker vi at det hadde vært utrolig artig å ikke visst kjønnet frem til fødselen. Man vil jo fremdeles bli kjent med barnet i magen uavhengig av kjønnet, selv om kjønn gir litt identitetsfølelse på en annen måte. Og for oss spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente, så da vil det bli en litt ekstra "her er jeg" følelse ved fødselen. Hmm. veldig vanskelig å la være å vite da, men vi har bestemt oss nå så det blir spennende! :D

Er det andre der ute som heller ikke vil vite? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143026070-andre-som-ikke-vil-vite-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :).

Vi skal heller ikke vite kjønnet. Var på UL i går og så det ikke selv så da blir det en "overraskelse" når barnet kommer :).

Jeg ser helt klart fordelen med å vite, men tenk den spenningen under fødselen når du finner ut kjønnet da (ikke det at det ikke er spennende å hilse på babyen sin uansett).

Skjønner veldig godt de som ønsker å vite og jeg hadde veeeeeldig lyst til å finne det ut i går da vi hadde muligheten. Men ettersom min mann og jeg er blitt enige om ikke vite så holder vi på det :).

Spennende er det uansett!

Vi vil heller ikke vite det. Visste det ikke første gangen heller, og jeg fikk virkelig en stor overraskelse etter som all magefølelse hadde sagt meg at det var en gutt, men ut kom en flott jente!

Jeg synes også at det er spennende å få den endelige avklaringen når han eller hun åpenbarer seg med hele sin identitet, jeg liker å lure litt. Nå har jeg dessuten hatt to aborter siden forrige vellykkete svangerskap som har gjort at jeg har et meget ambivalent forhold til ultralyd - jeg vet man kan få fæle beskjeder der. Nå ser det heldigvis bra ut denne gangen, men jeg blir kraftig provosert av dem som synes dette med å få vite kjønnet er en så viktig del av undersøkelsen. Jeg håper bare at alle organer ser bra ut, og det mener jeg virkelig.

Kan signere på den Tobarnsmamma neste år? Har også fått en fæl beskjed på ultralyd og jeg gruer meg til hver ultralyd pga det.

Når det gjelder kjønn så skulle vi egentlig ikke vite, men når det plutselig dukket opp to stk inn i magen, så tok nysgjerrigheten overhånd. Visste ikke kjønn med nr.1, så det var en stor overraskelse! :)

Vi ville heller ikke vite. Enda vi har vært på flere ultralyder til nå. Ba jordmor om å ikke si noe om kjønn under ordinær ultralyd sist og hun holdt munn, hun! :-)

Det viktigste på UL var at Knøttet så frisk ut. Det var det vi var mest spent på. Så kan det være akkurat det kjønnet det vil.

Meeeen... Nå var det en jordmor-student med også, i tillegg til erfaren jordmor, og hun viste oss noen bilder på slutten som så mistenklig ut som en liten gutte-tiss, ved et "uhell". Pluss at både jeg og alle kvinnene i familien instinktivt tipper på gutt. Så sjansen for at det er en gutt inni der er stor.

Men det spiller ingen rolle, så lenge knøttisen sparker og alt virker normalt så langt! Tar ingenting for gitt her i gården. Og kommer uansett til å kjøpe kjønnsnøytrale farger på klærne, når jeg en gang begynner med denslags. Stresser foreløpig ikke med det her i gården. Synes faktisk det er litt for tidlig å begynne å kjøpe klær. Det føles liksom "feil", på noe vis.

Så jeg har mest fokus på å kose meg med graviditeten, her og nå. Og så får det komme det som kommer, ved fødsel. Alt er like velkomment! :-)

Er 21+4.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...