Gå til innhold

Noen som er plaget med luft i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat likt!! Spiser jeg litt og etterpå er magen stor og vond.. Jeg er laktoseintolerant og i starten lurte jeg på om jeg hadde fått i meg noe melk.. men det var ikke tilfelle. Jeg leste på hva som skjer med kroppen vår rundt uke 10 og det er spesielt dette at musklene i tarmene blir slappere og det tar derfor lengre tid å passere, bra for babyen som får i seg mest mulig næring. Spis fiber, det hjelper :) Evt blir det for gale ta kontakt med legen.. :)

Hei, jeg har også fått dette problemet etter jeg ble gravid.

Men noe som heter Silicea (kiselgelè for mage-tarm systemet)

kan hjelpe på gassdannelser, kvalme, magesmerter og mye mer. Det er faktsik anbefalt som et kostilskudd for gravide. fås kjøpt på helsekosten, smaker ingen ting og er en gele som blandes ut i et glass vann 3 til 5 ganger daglig.

Hvis du skulle få lyst og prøve det må du være obs på at det finnes en for hud hår negler og en for mage.

Begge funker på samme måte men den for mage har større "krystaller" altså et høyere innhold av kisel og det er denne typen du vil ha.

Lykke til uansett :)

Heisann!!

Fruktfiber, tyggetabbletter som du kjøper på helsekost. Det er min stoore redning.

Jeg har også tre andre gravide venniner som også bruker fruktfiber.

Livet som gravid er mye bedre etter jeg fikk dette tipset.

Tygg en om kvelden og drikk ett glass vann..

Lykke til!

Og yes ! Magen min har fra dag en vært et regelrett mareritt ! Nå er det så ille at jeg hver kveld ligger å vrir meg for å finne den minst vonde stillingen, og ikke får sove... Utpå morgenen kommer endelig lufta ut, etter å ha snudd og vendt meg i evigheter, for så å bygge seg opp å bli et mareritt til neste kveld :( jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd ALT ! Og det verste er jo at det glatt kan gå ei uke mellom hvert do besøk.... Uke 10+2 nå, og sist jeg var gravid ble det litt bedre etterhvert, sånn rundt uke 15, det er jo lov å håpe...

Heldigvis er jeg som regel rimelig sikker på at det er min mage som er vond, og ikke babymagen :) men trygg, neei...

Hei på dere jenter :) Godt å høre jeg ikke er aleine, her er det helt ekstremt...sier som ei annen sa i et annet innlegg"føler meg som et vandrende gasskraftverk"...så du kan si vi ler mye her hjemme he he

men uansett så er det plagsomt! Takk for gode råd til dere over her, jeg skal rett på helsekosten i morgen å kjøpe den gelegreien hvis den hjelper mot kvalme også :)

Annonse

Å, så deilig det var å lese at det ikke bare er meg! Vandrende gasskraftverk er en veldig treffende beskrivelse. Greit nok med gass, men luktfritt? Neeeei...

Jeg skal uansett rett på helsekosten å kjøpe både gele og tyggetbl. Om det hjelper blir jeg en meget lykkelig gravid :)

Tusen takk for råd, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...