Gå til innhold

Er det noe som heter for mye liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Er 35 uker på vei og i natt har jenta i magen vært skikkelig turbo til tider, og det har fortsatt i dag også. Hun har sine hvileperioder, men de periodene hun er våken romsterer hun veldig mye mer og lengere enn vanlig. Er det greit, eller skal en ta kontakt med jordmor?

Har ikke mye kynnere og ikke uvanlig mye mensverk.

Mye rart en skal bekymre seg over..... har jo fått beskjed om å ta kontakt med lite liv. Og det er det jo i hvertfall ikke her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke like langt som deg, er i uke 30, men på begge kontrollene jeg har vært på hos jordmor har jeg fått beskjed om at masse liv er et veldig godt tegn.. Selv om det skal endre karakter ettersom plassen blir mindre og mindre, er det ikke dermed sagt at det skal bli mindre liv, bare litt annerledes. Hos meg er det mer "romstering" og turning, enn kraftige spark, og de sparkene som er er ikke så harde som de var før, men så er det jo mindre plass å ta sats fra også:)

Skrevet

takk for svar:) ja det er mindre spark og mer bevegelse, turning og romstering. Virket som hun snudde seg rundt flere ganger.

da kan jeg puste lettet ut:)

Skrevet

Hei!

Jeg var en tur på føden i går kveld nettopp pga veldig mye mer liv enn det bruker å være. Så jordmor der sa til meg at det er uansett en god invistering å ta kontakt -hvis man syntes det er forandringer i fosterets mønster, enten lite liv eller for mye liv. Hun sa ikke hva grunnen til mye liv kan være, og jeg spurte ikke heller(irriterende). Jeg fikk en registrering av lille gutt, og alt så heldigvis bra ut med han. Både han og jeg roet oss etter dette. Lykke til ihvertfall! Er forresten 38+3 uker..

Skrevet

Tror ikke det er noe galt. Hadde selv vannvittig mye liv en ukes tid, men nå er det gått tilbake til normalt aktivitetsnivå.

Skrevet

Er forresten 29+3.

Skrevet

Hei! Jeg er 35+6 og har også det samme som deg, ei lita jente som plutselig er helt turbo....

Syns det var litt merkelig jeg også, da hun var veldig rolig forrige uke også nå er hun helt turbo ( mye mer eller det var tidligere). mulig hun tar igjen, ikke vet jeg. Merker at matmengden jeg spiser varierer alt etter om hun er mye aktiv eller ikke.

Jeg har vanlig JM time i morgen, hun spør alltid om liv, jeg skal nevne forandringen. Skal bli deilig og se hvordan hun har vokst og høre hjertelyden igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...