Gå til innhold

Let's spray... (and pray)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på spray neste uke, og må spraye en ekstra uke pga påskestengt, slik at sprøyteperioden klaffer med egguttak..

Dvs at jeg skal spraye i litt over tre uker - veldig spent på dette. Antar at jeg må være mer forberedt på bivirkninger. I tillegg har jeg blitt forkjølet og kjenner at nesa kommer til å være ganske hoven allerede ved spraystart.

Flere som venter på å sette igang med spray? Samboern har litt dårlig samvittighet siden det er jeg som må gjennom disse behandlingene. Vi skal prøve ICSI med egguttak rett etter påskeuka forhåpentligvis, på Aleris.

Kanskje det blir en liten påskekylling på oss, ønsker alle masse lykke til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:-) Jeg har allerede begynt på spray,og jeg har heldigvis veldig lite bivirkninger,så håper du slipper unna disse du og:-) hvilken spray går du på da?

Jeg er og forkjølet,men det går så fint atte.

Satser på påskekylling her og,er jo så nær påske at det må gå;-)

Masse lykke til med spraying og egglegging:-)

Skrevet

Jeg skal gå på Suprecur.. veldig spent.. Skal bli greit å komme igang, det er egentlig verst å gå og vente.. Så godt at du ikke har noen plagsomme bivirkninger, håper jeg reagerer sånn jeg og. Tåler noen reaksjoner, men håper ikke jeg får vondt i hodet hver dag osv - det har jeg igrunn nok av i perioder..Har jo lest om andre også her, som synes det går greit. Mens andre synes det er helt pyton. Uansett så gruer jeg meg ikke, jeg gruer meg litt mer til egguttak. Men - må tenke på hvorfor vi gjør dette, da er det verdt både det ene og andre..

Har du barn fra før? Jeg har ei jente som nettopp har blitt 5, hun ble til på "vanlig vis", noe har skjedd med svømmera siden den gangen.. Så på en måte er vi priviligerte, på den andre siden har livet fått en helt annen vending enn vi hadde sett for oss..

Skrevet

Ja jeg har ei datter på snart 9 år,ho ble og til på vanlig måte,men pga en legetabbe etter en kondisering(fjærning av livmortapp)så kunne jeg ikke få selv,og det tok legene 7 år å finne ut!!! (enda jeg hadde på følsen av at det måtte være det som stoppet,hadde til og med 2 lap.)grrr. Men nå er vi jo igang da:-)

Dette er mitt 2 ferskforsøk,(har hatt 2 frys og) det er første gang jeg bruker nesespray så er litt spent når jeg skal på UL. Eggutak syntes jeg gikk kjempefint,så det tenker jeg ikke på engang,lå bare å surra og lo,den pilla jeg fikk gikk rett i fletta på meg;-)

Ja jakten på barn nr 2 ble ble helt annerledes enn hva vi hadde tenkt på,siden ho første kom uten å prøve så tenkte jeg at ok,kanskje vi måtte prøve noen mnd,men det ble jo år!! men jeg satser på gullegget denne gang,så da er det verdt det:-)

Skrevet

Noen ganger får jeg inntrykk av at enkelte leger ikke burde vært leger! Skjønner at det må ha tatt litt piffen ut av dere.. Men bra at du nå endelig er i forsøkskarusellen.

Vet jenta di at dere prøver? Jenta vår har gode antenner, uten at vi har sagt så veldig mye om selve prosessen. Hun har skjønt at vi prøver, men har også fått med seg at ikke alle babyer kommer så fort eller lett. Hun har også sagt at dersom vi ikke får en baby så kan vi jo godt få oss en hund i stedet! Hehe.. Og etter planen så har vi lyst på hund vi også, men helst en baby til først da..

Prøver å ikke snakke så mye om det, ventetiden for henne er uansett lang de 9 månedene det normalt ville ha tatt.. Men det hadde vært en glede i mitt mammahjerte å kunne sette seg på huk (over 12 uker på vei) og fortelle henne at neste gang snøen kommer så kommer det også snart en baby (så får vi håpe snøen ikke kommer FØR jul!)

Blir spennede å følge med på hvordan det går med deg, du ligger jo litt foran meg i løypa :-)

Skrevet

Ja jeg har forklart litt,for de får jo med seg ting,både hva vi snakker om og ho har jo sett at jeg sprayer osv..så når ho har spurt så har jeg forklart det litt enkelt,og det har gått fint,men ho skjønner jo ikke så mye av det,men det at ho har fått svar på noe av det er godt nok for ho virker det som. Ho håper veldig å kunne få en søster eller bror(eller begge deler;-)

Ja det er dessverre noen leger som burde fått seg en skikkelig smekk,og miste mulighet for å praktisere som leger,det er snakk om at konsekvensene kan bli store for enkelte,finnes jo masse forferdelige historier man har lest og hørt om!

Ja man mister jo litt piffen uderveis,men har bestemt meg for at vi skal ha en til,så jeg gir meg ikke så lett,har jo holdt på noen år nå,så da orker jeg litt til;-)

Dette blir vårt 4 ivf forsøk,så denne gangen skal den sitte:-)))

Ja det er spennende å se hvordan det går med jentene her inne,fint å ha et sted å kunne dele ting,dette er jo ikke så veldig vanlig tema,så det kommer noen spm.dukkende opp noen ganger,da er det fint å kunne spørre noen her,flott forum:-)

Vi får skrive til hverandre underveis,satser på at vi får gode nyheter begge 2 denne gangen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...