Gå til innhold

Når baby er 9 mnd, skifter dere til NAN3, hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke helt skjønt dette med forskjellen på NAN2 og NAN 3. Bør man bytte til NAN 3 når baby passerer 9 mnd?

Min er sraks 9 mnd, spiser ikke brød eller klumpete mat ennå (da spyr han fælt, litt rart for skal så lite til), men får fire måltider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke byttet enda, for etter hva jeg har skjønt, så er den eneste forskjellen at nan3 ikke metter like mye, fordi at det da er meningen at man skal gå over til mer fast føde, og melken blir mer drikke enn mat.

Jeg gir uansett melken som drikke og ikke rene måltider, men vet ikke helt jeg.. :P Føler ikke at jeg nok info om nan3 og forskjellene, for man får jo ikke vite noe fra produsentene\heslemndighetene.. Kun hva andre "vanlige" folk sier..

Min er 10,5mnd.

Skrevet

Forskjellen på NAN2 og NAN3 er at NAN3 er kun drikke, mens NAN2 er måltidserstatter.

Jeg gir fortsatt NAN2 og så gir jeg vann som drikke til lunsj og middag.

Skrevet

Tusen takk for svar. Fortsetter med NAN2 en stund til da, for tror nok han trenger det ennå.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg brukte ikke mme før guttungen ble 8 mnd, så jeg hadde ingen erfaring. Jeg kjøpte da Hipp 3 og fant ut etterpå at det var det samme som Nan 3. Nå er han 9 mnd, men jeg tror nok jeg skal fortsette å gi Hipp eller Nan 3 likevel. Jeg ammer han om morgenen, så får han 100 ml til lunsj og 150 til kvelds. Han spiser som en hest, så jeg tenker at han ikke trenger noe tillegg. Stor og god er han og! Men jeg kommer nok til å dobbeltsjekke med helsesøster på neste kontroll.

Skrevet

hei.

lurte på det samme da jenta mi var den alderen.

Skrev mail til Nestle:

Hei

jeg var ikke helt sikker på hvor det var best å henvende seg, men jeg har et par spørsmål ang NAN 3. Har prøvd å se litt rundt, men blir ikke helt klok på det. Håper dere kan hjelpe meg.

Min jente har nå blitt 10 mnd til nå har vi brukt NAN 2. Har kjøpt NAN 3 denne gangen, men er usikker på om det er det hun skal ha, eller om det er NAN 2 som er best.

Når hun vålner om morgningen får hun 200 ml nan2, crundt kl 10 grøt +100ml nan2 (dikker det hun vil ha), så får hun et middagsglass senere.

Det hender hun får en flaske på 200 ml i mellom middag og kveldsgrøt.

Bør jeg bytte over til NAN 3? Kan jeg gi henne NAN 3 som måltid?

Svar fra Nestle:

Takk for mail. NAN3 er en tilskuddsblanding som er ment for barn fra 9 måneder som har et allsidig kosthold slik din datter har. NAN3 skiller seg fra NAN2 ved at den er mer tilpasset det voksne barnet. NAN3 inneholder derfor noe mer jern og proteiner, i tillegg til en litt annen fettsammensetning. Anbefaler deg at du fortsetter å gi NAN3 fremover som drikke. Den erstatter også de NAN2 måltidene du har gitt datteren din frem til nå. Generelt trenger barn i 10 måneders alder ca 420 ml melk per dag, inkl. den melk barnet får i grøten. Om barnet ønsker mer er det ikke noe i veien for å gi mer så lenge barnet spiser variert i tillegg.

Om noe er uklart kan du ta kontakt med oss på 800 80 730 mellom kl 09-16 på hverdager.

Med vennlig hilsen

Forbrukerkontakt

AS Nestlé Norge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...