Oktoberbabyen Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hei! Vi har det siste året forsøkt å få det til, men uten hell. Siden jeg tidligere har hatt flere ovariecyster som har blitt punktert under operasjon så har vi nå fått henvisning for å se om eggstokkene er ok og at eggløsningen foregår slik den skal. Men hvordan er undersøkelsene? Hvordan kan de finne ut om egglederne er tette eller ikke? hva skjer dersom de er tette?
Gladmor30 Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Har egentlig ingen anelse.. men kanskje de sprøyter inn litt kontrastvæske?
<3OSS<3 Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Hei Var igjennom en slik undersøkelse for litt over en uke siden. Jeg ble lagt i narkose og de brukte kikkhullskirurgi. Fikk 2 små snitt i magen der de gikk inn med instrumenter. De sprøyter kontrastveske inn i livmor for å se om noe av dette kommer ut i bukhulen. Dersom dette ikke skjer er egglederne tette, men det har skjedd at en slik operasjon kan hjelpe med å åpne tette eggledere grunnet trykket fra kontrastvesken. Dersom egglederne er tette er det ingen mulighet for at eggcelle og sædcelle kan møtes så da ser jeg for meg at de må høste eggene og sette dem inn igjen når disse er befruktet. Men dette er ikke noe jeg vet så mye om (enda). Lykke til videre
Oktoberbabyen Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2011 Takk for svar Shaliana! Det gjorde det litt mer konkret og mindre urovekkende for meg. Håper de ikke finner tette eggledere verken for deg eller meg og at vi begge snart kan få en spire som vil vokse seg stor og sterk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå