Gå til innhold

Dere som har hatt planlagt keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg skal ha planlagt keisersnitt og lurer på et par ting, håper noen kan svare :)

1.Jeg skal ha det planlagte snittet 5 dager før termindato, er det vanlig eller er dette litt seint?

2.Jeg er nr 3 "i køen" denne dagen fikk jeg beskjed om. Vet det kan variere veldig fra sykehus til sykehus og på hvor mange operasjoner som kan komme innimellom, men er det noen andre her som har vært nr 3? Når ble deres snitt tatt?

3.Oppholdet etterpå. Jeg skal være på et sykehus med eget pasienthotell, når blir en vanligvis flyttet over til hotellet? Må barnefaren vente med å overnatte til jeg kommer på hotellet, eller har han mulighet til å overnatte fra første natten?

På forhånd takk for svar :)

Fortsetter under...

Er nok helt vanlig med 5 dager før. Jeg hadde selv 8 dager. Er spennende mot slutten men. hehe

Jeg var nr 1 den dagen jeg skulle ta ks. Da møtte vi opp kl 08. Men før meg var en liten gyn. operasjon. Jeg ble ikke tatt inn før litt over 11 om morgenen.

Du må være på barsel de første nettene pga smertestillende. Jeg dro over til barselhotellet 3. og siste natten jeg var på sykehus. Man MÅ ikke på hotellet :)

Barnefar kan nok ikke overnatte med mindre dere har en egen avtale med sykehuset om et enkeltrom.

Hvis du skal ha ks på ahus koster det 350 kr for pappa'n å overnatte på hotellet.

Tusen takk for svar Anonym :)

Ja, det kommer nok til å være ganske nervepirrende i dagene rett før :P

Regner med det blir en del venting på oss hvis du som nr 1 ble tatt inn litt over 11.. Men vi skal møte opp kl 07 da, tidlig :P

Jeg trodde en måtte være på sykehuset i minimum 4 dager etter keisersnitt, men er ikke sikker det stemmer lenger da :)

Du kan vær opp til 10 dager på det sykehuset jeg skal på... Jeg var 8 dager med den første og 6 dager med nummer to, å nå skal jeg være 8 dager å bare kose meg med isvann å havresuppe og ferdiglagt mat, å masse besøk... Hverdagen begynner med en gang du kommer hjem uansett om du er opperert....

Det eneste minuset er senga som ikke er fullt så god.....

1. Jeg fikk keisersnitt to uker før termindato. Fikk beskjed om at dette var vanlig. Men det er vel variasjoner, alt ettersom operasjonsplanene de har på ulike sykehus.

2. Jeg var nummer tre faktisk! Skulle egentlig være nummer to, men et hastesnitt kom før mitt. Mitt ble tatt rundt 11.30 tror jeg.

3. Du blir ikke overflyttet til pasienthotell når du har hatt keisersnitt, du må ligge på barselavdelingen. It sucks, hehe:-) Men barnefaren kan overnatte selvfølgelig.

Lykke til! :-)

jeg tok planlagt keisersnitt i 2009.Gikk kjempefint,ikke noen problem av noe slags etterpå,og jeg var 47 år...Dagen etter fikk jeg flytte på pasienthotellet med mann og barn,og 4 dagen dro vi hjem.Så det er litt forskjellig skjønner jeg.Men lykke til,det går så bra.....Jeg fikk keisersnittet 3 uker før tiden pga morkaka lå foran og jeg blødde mye....

Annonse

Tusen takk for svar og lykkeønskninger dere! :D

Virker som det varierer veldig fra sykehus til sykehus om man får bo på pasienthotell eller om barnefar eventuelt får bo på barsel. I brevet som jeg fikk fra sykehuset står det klart at barnefaren ikke får bo på barsel:/ Syns det er ganske kjipt, men håper på å bli flyttet over til hotellet så snart jeg føler meg oppegående :) Er mitt første keisersnitt,så er naturlig nok ganske nyskjerrig :) Jeg håper vi slippe å vente til langt ut på dagen i og med at vi er nr 3, timene går seint nok som det er :P

HI

Hei,

Jeg tok planlagt snitt i fjor på ullevål!

1) Fikk dato 8 dager før termin, kunne selv velge dato fra 8-5 dager før! Så hvis du er førstegangsfødene tror jeg ikke dette er så sent.

2) Jeg var også nr 3 i køen, skulle bli tatt før kl tolv, men grunnet et hastesnitt ble min operasjon skjøvet til etter lunsj. (2 tiden) Det er umulig å si hvor mye som kan komme imellom, haste/katastrofe snitt vil jo selvfølgelig bli prioritert! Men du får oppdatering underveis!

3) Jeg ble ikke flyttet over til hotellet.. helt merkelig.. Legene under samtaler på forhånd sa ok, jordmødrene på barsel nektet å la meg overføre, kun folk med uplanlagte snitt får flytte over.. fikk ikke noe logisk forklaring på dette, skulle tro de "straffer" deg.. selv om de var aldri så søte på barsel ellers.. Ikke med. årsaker for ikke å kunne flytte over, i tillegg til at det var ledig plass.. jeg var super form! Far får heller ikke overnatte da man deler rom med andre! (så sant du ikke får enerom, det er vel bare 3 av disse, så lykke til..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...