Gå til innhold

Anbefalte innlegg

grrr, må bare få ut litt frustrasjon. Er 14 uker og har morkake som ligger langt ned og delvis over indre mormunn. Og derfra blør det. I rykk og napp. Og nå har det blødd til og fra i 2 uker. Og i dag kom det relativt stor blødning med friskt blod.Har vært på ultralyd innimellom og sjekket at lille reka spreller. Det er jo betryggende så langt. Og det er store muligheter for at morkaka trekker seg opp og bort og slutter å lage trøbbel. Men det er så tungt å vente på. Det kan jo i teorien fortsette å blø til langt uti 3 trimester. Føles helt feil å bruke bind når man er gravid!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143025400-blir-gal-av-disse-bl%C3%B8dningene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare tenke positivt! Det kunne alltids vært verre! :)

Et lite bind i trusa er vel ingenting i forhold til mange andre plager, eller uhell. Du kunne f.eks ha ramla og slått hjernerystelse og brukket to føtter og ei arm. DET ville vært verre! ;)

Ak dette har jeg også hatt :-S var på ord ul igår å morkaka har flyttet seg oppover :-D :-D jeg hadde også blødninger hele tiden som nå har gitt seg :-D :-D er foresten 19uker imorgen å ingen blødning på 2uker :-D

Annonse

Heisann.

Heldige dere er som vet hvorfor dere blør iallefall.Og at det ikke er farlig. Jeg vet det ikke og det stoppa opp å blø i flere dager nå, men kom tilbake nå når jeg var på do :( Brunt da heldigvis, men alikevel så er det veldig slitsomt.. jeg var på UL uke 8 og 11 og alt var bra, men de kunne ikke fortelle meg hvorfor jeg blødde :( Må det en spesialist til for det foressten ? Man får jo tanker om MA hele tia selv om man har sett at alt er bra ;/

hei,

sniker fra 1.tri :)

jeg har også disse småblødningene.. Har sett hjertet slå 7+1 og skal tilbake i uke 12. På meg kunne de ikke se hvor blødningene kom fra, de så bare at det var blod der. Men det så ikke ut til å komme fra livmoren - så er vel bare å slappe av. Gynekologen var veldig positiv og sa at alt så fint ut så sannsynligvis gikk det bra..

Vi er vel bare noen av de som har slike uforklarlige ufarlige blødninger..

Jeg ble sykemeldt i noen uker for å ta det med ro - merker at det roer seg når jeg tar det med ro, men kommer litt mer når jeg løfter eller er mye i bevegelse. Hvordan er det med dere?

Og er dere som har blødninger nå sykemeldt når dere er komt inn i 2 tri?

beklager hvis jeg kupper tråden, men har litt spørsmål ;)

Ble bedt om å ta det helt med ro, får lov å jobbe så lenge jeg ikke merker mere blødning eller vondt på jobb sammenlignet med hjemme. Så er i full jobb foreløpig. Kan like gjerne blø i senga om morgenen så ser foreløpig ingen sammenheng. Fått samleie forbud. Det kan fremprovosere ny blødning her.

skjønner :)

her virker det som om stress og mye bevegelse påvirker blødningene. Men her er det både friskt og brunt da. Blir litt småstressa, men kan jo ikke tenke på det hele tiden heller... Får satse på at spiren holder seg like sterk og fin!

Klart vi blir stressa. Det føles helt feil å blø. Nå kom det en stor frisk blødning, det dryppa rett og slett i ett sett i do og alt ble rødt. Kan tørke i evigheter og det kommer og kommer. Ufyselig. Lurer på hvor mye huleboern tåler. Må vel snart sjekke blodprosenten min og.

Jeg synes det ble mye enklere når jeg begynte å kjenne liv fra babyen. Har også lavtliggende morkake og har hatt noen få blødninger. Fått beskjed om å ringe sykehuset hver gang, men de svarer bare at jeg skal ta det med ro. Tidligere var jeg skikkelig redd. Men nå kan jeg bare spise en teskje honning (har vært litt forkjøla) eller en frukt, legge med ned på sofaen, så går det bare noen få minutter før det er full turning i magen :) Da blir jeg trygg på at babyen har det bra, og da får det bare være med alt annet. Jeg er i uke 22 nå, men begynte å kjenne liv regelmessig i uke 20.

Håper du opplever med samme. Alle plager blir enklere å takle når man vet det er for en begrenset periode og babyen har det bra.

Annonse

Hei Miepia, og dere andre :)

Jeg har akkurat fått konstatert det samme, lavtliggende morkake som gir litt blødninger.. men legen sa ingenting til meg om å ta det med ro eller ikke ha samleie.. Er det fordi samleie kan provosere fram mer blødninger?

Har ogsá lavtliggende morkake som delvis dekker ápningen. Blódde konstant fra uke 12 til uke 15. Fikk beskjed av legen om á vaere sengeliggende til 48 timer etter at blódningene gikk over. Er ná i uke 24 og har ikke hatt blódninger siden uke 15, men har fortsatt lavtliggende morkake som delvis dekker ápningen. Sá det kan gá over selvom ikke livmora lófter seg.

Virker som det er veldig forskjellig hva legene sier om hvile og ta det med ro i alle fall... Fólte selv det var litt overdrevet á ligge i senga og bare reise seg opp for á gá pá do... Ikke helt realistisk heller med tanke pá at jeg har en datter pá 1 1/2 ár, men med hjelp av mannen og besteforeldre gikk det.

PS nár jeg var gravid med min datter blódde jeg ogsá to ganger skikkelig. I uke 5 og uke 12 og hun er verdens friskeste og flotteste ;-), sá blódninger betyr ikke alltid at det er noe galt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...