Dark Angel Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 ja, derfor bør du hvile når du er sliten, og ikke bekjymre deg over alle verdensproblemene. Jeg er en stressa person, men det har gått bra. Tror kanskje barnet vokser litt mindre hvis mamman stresser. Stress er uansett ikke bra,når barnet ditt blir over ett år, vil han/hun også merke det å bli sur og vrang!
Ellois Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Ja, definitivt! Og er vel ganske basic....? Siden det påvirker mor, både fysisk og mentalt. Vet ikke helt alle måtene det påvirker barnet på, men vet at bebisene bl.a. kan bli mindre i størrelsen pga. av mors stress. At det hemmer veksten.
Ellois Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 .... men må legge til; at det kommer jo an på mengden stress også, da. Litt vanlig hverdagsstress nå og da under svangerskapet går nok helt fint. Høykonsentrert stress i 9 måneder derimot...
Snømusa2013 Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Ja, jeg har vært ganske stressa de siste par ukene, og i helga var det plutselig mindre bevegelse enn til vanlig. Ble jo bekymra og kontaktet jordmor på mandag. Da fikk jeg et skjema for å telle spark, og merkelig nok ble det fullt liv i magen igjen etter å ha vært hos jordmor der jeg ble litt beroliget. Hun sa også at barnet merker stresset mitt... Nå er alt bra igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå