Gå til innhold

Er alt bra med nurket mitt tro?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna for noen timer siden av at han tok helt av inne i magen min. Kjennes ut som han hadde planer om å ut, men jeg vet ikke åssen det skal kjennes ut. Gravdeseg liksom nedover og sparket hardere enn noen gang. Har masse kynnere hele natta, kan et ha noe med saken å gjøre? Er førstegangs så alt er litt ukjent, noen som har peil? Er vel ikke farlig så lenge han rører på seg? Er 38+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Fra i går ettermiddag og utover kvelden kjente jeg ekstra mye og kraftige bevegelser-- både øverst og nederst i magen. Ble egentlig mer og mer nervøs jeg da, så jeg ringte føden for å spørre om det skulle være såå voldsomt..Også mye kynnere + litt små kvalm. Jm ville jeg skulle ta en tur dit. Når jeg kom satt hun på meg en registrerings maskin som så både hjerterytmen og aktivitet i livmoren osv. Tror jeg lå med disse beltene ca 1 time. Den registrerte at det var mye liv til tider + at det var kraftig utslag på livmoren noen ganger også, men ikke noe regelmessigheter. Hun sa at så lenge ungen er urolig, eller beveger seg mye vil ofte livmoren trekke seg mer sammen og man kan få hyppigere kynnere. Hun sa også at hvis man ofte går å stryker på magen sin,(noe som jeg gjør nesten støtt) kan også det sette i gang livmoren til å jobbe mer. Heldigvis virket alt greit med lillemann i går, jeg roet meg også ned etter besøket på føden. Men jm syntes det uansett var riktig av meg å ringe. Jeg er forresten 38+3 uker.

Jeg ville anbefale at du tar en telefon til føden,selv om alt sikkert er bra, men du får mest sannsynlig roet deg mer etterpå..

Kanskje litt på sidelinjen dette her...Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar. Får ringe jordmor å høre hva hun sier. Har roa seg nå, også har jeg doppler selv så alt høres jo greit ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...