Jente09&Jente12:) Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har nettopp opplevd en SA og hadde en utskrapning for 2 dager siden. Det eneste jeg tenker på er å bli gravid igjen så fort som mulig og det er jo etter mensen er kommet tilbake. Men så har jeg hørt at folk har blitt gravid uten at mensen har kommet!! hva er det mulig?. Jeg blør jo nå pga det som har skjedd og utskrapningen men er det mensen eg har? så da er jeg fruktbar ett par uker etter denne blødningen eller? hmm dette vil jeg vite mer om! )
bomsa Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Det er ikke alltid syklusen er helt som den skal etter SA. Det jeg gjør er å kjenne etter og teste litt etter et par uker, for å se om det kommer noen EL. Jeg kjenner ganske godt EL så det er ingen problem for meg. Hvis du er veldig usikker kan du teste hvær dag etter EL, men det kan være både dyrt og altoppslukende. Ellers gjør dere som vanlig. Hvis mensen kommer så har du et utgangspunkt for syklusen, og hvis den ikke kommer så hipp hurra..:-) Lykke til.
Jente09&Jente12:) Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2011 Takk for hjelpen:). Jeg får gå å kjøpe meg en EL test eller hva det no heter slik at eg vet når eg har EL. Åååå håper virkelig vi blir gravid igjen snart!!
Dompap87 Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Hei. Jeg føler med deg. Jeg fikk beskjed om at vi kunne prøve igjen med en gang jeg sluttet og blød, at det kun var pga det psykiske at de anbefalte folk å vente. Dersom du skal kjøpe eggløsningstester så er det lurt å gjøre det her. Her får du 35stk til 180kr, for du får rabatt og det sendes portofritt. Du har det i posten 2-4dager etter bestilt. http://www.lavpris-tester.com/eggloesningstest-strimmel.html Lykke til :-)
snartmammatil4 Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Når du får mensen igjen har du jo allerede hatt eggl. en gang, så sikkert lurt å kjøpe tester så du kan følge med litt:) Lykke til:)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Jeg kan fortelle min historie her Solskinnshistorie fra starten av 2008... Tidlig i januar 2008 hadde jeg en komplett SA, alt kom ut selv og ul visste fine forhold for ny graviditet. Samboeren min hadde da flyttet til en annen by (jeg skulle jobbe 6/10 mnd før den egentlige fødselen før jeg kom etter), og kom derfor bare på besøk for å støtte meg. Den første helga kunne vi ikke ha sex pga SA, og den andre helga.. nøyaktig to uker etter at vi mistet, siste helga i januar, kom han igjen. Og da kunne vi ha oss igjen Gynekologen sa jeg kunne forvente mens rundt normalt forventet etter SA og at jeg etter fire uker burde teste etter negativ test. Det gjorde jeg. Negativ. Alt var som det skulle. Og jeg ventet på mens som normalt... Hadde mensmurringer og alle tegn. Men den kom aldri. I midten av februar, ca 5-6 uker etter SA testet jeg igjen, bare for å utelukke det vi trodde var umulig - KLAR POSITIV TEST!!!!!!!!!! Altså, ble vi gravide den ene helga vi hadde oss på over 2 mnd kun to uker etter at jeg mistet. Helt utrolig. Den første termin var 17.aug, den neste ble 19.oktober. Og ut kom den mest perfekte prinsen i hele verden! <3 Så, ja det er veldig mulig ) Lykke til
MღM Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Hei, jeg opplevde også en SA og ble gravid rett etter blødningen stoppa, så det er fint mulig Har nå en liten skjønn sjarmør på 18 mnd. Lykke til!
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Jeg hadde også en SA, men hadde ingen utskrapning da det kom av seg selv. Blødde endel i en ukes tid, men mensen kom som vanlig etter dette. Hadde forsøkt leeeenge, så vi satte igang med prøvingen igjen med en gang. Og ble faktisk gravid etter kun 3 mnd!!! Så heldigvis er det ikke alltid at det tar like lang tid etter en SA. Lykke til;)
Jente09&Jente12:) Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2011 Tusen tusen takk for alle svar, dette gir meg sååååå mye håp ). Men eg må selvfølgelig ikke forvente å bli gravid med en gang men det er lov å håpe!!! . Da skal eg bestille tester på nett, må jo høre på anbefalinger, takk for hjelpen
gledes Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Hei! Jobber med samme sak. Hadde SA da jeg var 6-7 uker. Blødde en lett mens i en liten uke og alt virker å ha ordnet seg. Nå 21 dager etter første blødningsdag (SA), har jeg EL igjen (nogen lunde normal syklus for meg). Vi kjører på og ser hva som skjer :-) Ønsker deg lykke til og måtte det klaffe fortest mulig.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå