Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Er 2 mnd siden ks nå og såret er helt fint. Men jeg sliter veeeeldig med magen. Jeg er utrolig øm enda. Fikk brutal behandling under ks som resulterte i store blåflekker men de er vekk nå. Bare jeg stryker hånda over magen gjør det vondt. Virker ikke som at det går vekk for det kjennes ut som at hele magen er en stor blåflekk. Har dere det sånn?
tulla<3sep2010 Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Er snart 6 mnd siden mitt ks og det tok lang tid før den ømheten gikk bort,, Det tar tid men det går over. Er liitegrann ømt noen ganger nå å.. Men det blir nok bedre! Tror også det er ganske vanlig med litt brutal behandling under ks, lite snitt og stor unge uten noe hjelp fra rier ol! Håper det blir bedre snart!
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Skjønner hva du mener! Jeg også er øm i mageskinnet, bortsett fra akkurat over arret, der er det mer numment. Og så har jeg en merkelig flekk hvor jeg ikke kjenner noenting, et skikkelig heksemerke hehe Har regnet med at det er masse avbrutte nerveender som prøver å komme seg igjen, så tenker jeg bare må ta tiden til hjelp
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2011 okei, da er det vanlig da. Blir bare litt skeptisk noen ganger.Føler kroppen ikke har noen muskler igjen. Hehe Magen er kuttet opp og jeg er ikke så sterk som jeg var før jeg ble gravid. Klarte jo ikke å bære eller nesten gå i det hele tatt under sv.skapet så. Har fortsatt vondt i ribbeina også når jeg bøyer meg fremover. Siden lillegutt lå så langt oppe og de prøvde å bruke albuene for å få han ned så ble det mer voldsomt enn et vanlig ks. Legen brukte ordet dramatisk faktisk. Klarte ikke å puste når de dreiv på det. Glad de brukte tanga til slutt for å få han ut!
Gjest Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Fortsatt øm jeg ja. Er 10 uker siden til helga. Men jeg har hatt endel infeksjon i såret da, så har vært ømt og ubehagelig lenge.
Lillegull2008&2010 Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har også hatt det sånn. Husker ikke når det gikk over, men om en uke er det 1 år siden og det er fortsatt ømt. Men ikke rundt, kun akkurat på arret, så det blir jo bedring, bare veldig sakte!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2011 Å ja, jeg mener hele magen helt opp til ribbeina. Håper det går over snart.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Det er nok endel muskler og vev som har blitt brutalt behandlet under ks. Jeg hadde faktisk også en blødning i vev utenfor livmora etterpå. Men det går seg nok til, kroppen har vel ganske mye som skal tilbake til normalen etter 9 mnd med graviditet og så en operasjon på toppen. Vi får bare smøre oss med tålmodighet så lenge
AO3 Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 To mnd siden ks her også, og jeg er ikke øm, har ikke vært det på en stund. Men forrige gang tok det MYE lengre tid... til gjengjeld har jeg denne gangen fått et lite område i huden på magen, heeelt merkelig! Jeg både kjenner og ikke kjenner berøring der, på en gang!
AO3 Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Det ble feil... altså et lite område på magen hvor jeg har mistet følelsen.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2011 Samme sier dama til bror min også. Hun mistet følelsen på magen. Det har ikke jeg opplevd. Må være rart. hehe
AO3 Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Det er helt snålt! Det går en helt klar, tydelig linje fra normal følelse til ingen følelse. Det skifter fra en millimeter til neste. Dvs jeg kjenner faktisk at jeg tar på området - men jeg har ingen følelse i selve huden, jeg kjenner såvidt bevegelsen til finger/negl/lignende i de underliggende lagene, liksom. Vanskelig å beskrive.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2011 Skjønner hva du mener. Jeg har et stort arr nede på foten og det kjennes sånn ut
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Det har jeg også! Det er utrolig merkelig følelse.. Kjennes litt som under ks, at man både kjenner og ikke kjenner berøring. Går det over tro?
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Det "lugger" på en måte litt i magen hvis jeg har ligget lenge stille på natt og så skal snu meg. Ganske ubehagelig. Ellers har jeg et nesten håndflate-stort område som er uten følelse fra arret og oppover retning navlen - men på venstre side. Pussig følelse.. Fikk ganske mye "juling" under keisersnittet jeg også, med bl.a en lege som "la seg" på øverste delen av magen min for å hjelpe til å få henne ut fortest mulig. Lurer også på om det går over. Lugginga og om man får tilbake noe mer følelse.. Litt over 4 mnd siden. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå