Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Er ikke noe vits mens de er baby iallfall. Jenta vår på 2 år bruker det ikke enda engang. Hun ligger veldig urolig så syns det er greit å vente med pute. Liker ikke tanken på at hun kanskje blir liggende med den over ansiktet. Eller at ansiktet graver seg litt nedi hvis hun ligger på magen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Farlig med pute til spedbarn I Aftenposten 20.12 står det at alle spedbarn i Vestfold anbefales å sove på en pute for å forebygge skjevheter i skallen og nakken. Dette er en farlig anbefaling. Flere forskningsstudier viser en sammenheng mellom bruk av pute og plutselig uventet spedbarnsdød. http://www.lub.no/farlig-med-pute-til-spedbarn Så her er det ingen pute til lille baby nei, men 2,5 -åringen har fått en liten babypute fra Ikea nå i høst- men den er visst ikke høy nok for henne, så hun insisterer på å ha kosekaninen sin under hodet også
Jenny_m Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2011 Nei huff da holder vi oss unna puten ja.. Har hørt det at man kan bruke pute pga nakken og gutten vår har hatt en del problemer med nakken. Men pute kan han bare glemme hehe
valkyrien Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 www.barnepute.no Denne puten er trygg å bruke, hjelper mot skjevt hode også.
Ane Elise Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Hei, Lille nurket begynte med pute ganske tidlig pga skjevt hode. Vi har kjøpt Simonatal Babydorm Barnepute, og den fungerer helt utmerket
romsa Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Her begynte baby med pute (juniorpute, 125 g) da han var rundt 9 uker - etter anbefaling fra kiropraktor. Puten blir lagt under lakenet, og en slipper å bekymre seg for om den havner over munn/ansikt på barnet. Babyer med stiv nakke og hemmet bevegelsesmønster i nakke kan visstnok ha veldig godt av en liten pute. Personlig ville jeg nok ikke kommet på å starte med pute tidlig hvis det ikke var for kiropraktoren, men jeg tror heller ikke det er spesielt skadelig. I Sverige blir mødre anbefalt å ha pute til baby fra de er nyfødt.
Jenny_m Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2011 Er så mye forskjellig ang. putebruk men tror jeg skal spørre neste gang vi skal til osteopaten med mini. Hvis han ikke anbefaer oss pute så tror jeg vi drøyer bruken.. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå