Gå til innhold

Ulike utregninger for hvor mange uker....?

Anbefalte innlegg

Jeg har regnet ut at med 12. januar som første dag av siste mens så blir terminen 21. oktober. Ifølge BarniMagen er jeg da i uke 9 + 6. Har gått ut fra det. Men så var jeg hos legen i dag og hun sier at jeg er i uke 8 + 6.... Det samme sier Terminkalkulator.com. Hvorfor regnes det ikke likt? Hva skal jeg gå ut fra, når jeg leser om hva som skjer i de ulike ukene etter hvert som svangerskapet skrider frem....

Fortsetter under...

Legen din har rett, du er 8+6 idag - setter du deg med en kalender og teller, så ser du det.

Når jeg legger det inn i terminkalkulatoren og antar du har 28 dagers syklus så sier den at du har termin 21.10 og er 8+6 idag.

Så jeg skjønner ikke hvordan du har fått 9+6...? Tastefeil da du la inn terminen din?

Nei, har kun tasta inn 21. oktober som termindato på profilen min... Og da står det på "Din egen side" at jeg i dag er i uke 10.

Skikkelig dumt! Pga mange ting, når vi fortalte ungene og resten av familien nyheten, "målstreken" uke 12 som vi trodde bare var 2 uker unna, siden vi opplevde SA sist osv....

Annonse

Nei, har kun tasta inn 21. oktober som termindato på profilen min... Og da står det på "Din egen side" at jeg i dag er i uke 10.

Skikkelig dumt! Pga mange ting, når vi fortalte ungene og resten av familien nyheten, "målstreken" uke 12 som vi trodde bare var 2 uker unna, siden vi opplevde SA sist osv....

Idag stemmer jo det, for idag er du 9+0, du er i den 10. uke, som også kalles uke 10 her inne.

Du får følge med på hvilken dag det skifter til uke 11, det burde skje onsdag om en uke :-)

..men ellers så vet du jo mhp kalenderen hvor langt du er på vei.

Lykke til!

Ja, uke 9 + 0 i dag, ny uke hver onsdag. Men kan jeg da lese det som kommer opp på min side, om "min" uke, infoen som står der, at det er det som nå foregår inni magen, når det står uke 10? Er det bare vi med termin 21 oktober som får feil uke liksom...?

For jeg følger ikke infoen fra Bim lenger, slår heller opp i svangerskapsboka og leser hva som står i uke 9.

Takk for svarene alle sammen :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...