Gå til innhold

ul uke 32 å baby ligger me hode opp,hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll ul idag 32+2 å var for å se om morkaka hadde trukket seg tilbake ifra åpningen ifra ul uke 18,å det hadde den så fint gjort:)

MEN den lille tulla i magen snudde seg her om dagen,syns d ble så annerledes i magen..så hun lå med hode ned fram til her om dagen,å nå ligger hun med hodet oppe å sparker meg litt for mye neddi underlivet. MEN JM sa at som regel så har de inntatt den posisjonen de har fram til fødsel etter uke 32,men håper virkelig ikke det for vil ikke ha setefødsel å iallefall ikke ks.

Har noen andre opplevd dette å babyen har snudd seg før fødsel?

skal tilbake i uke 37 for kontroll av stilling å evt bekken om hun ikke har snudd seg.

takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var også på ul i dag for å se om morkaken hadde flyttet seg oppover. og det hadde den:) gutten lå med hodet ned. spurte legen om han hadde lagt seg ned slik nå for godt. hun sa at han fortsatt kunne snu seg opp og ned igjen. jeg er også i uke 32. så sikkert ikke uvanlig at de snur seg etter uke 32.... men skjønner jo at du blir urolig men, tror at det kan gå helt fint! vi får krysse fingerene for at han snur seg snart igjen;)

Skrevet

ja får virkelig håpe at hun tar til vettet å snur seg innen den tid,vil så veldig gjerne føde normalt å ikke setefødsel:) <3

Skrevet

Var også på kontroll i uke 32 og lillenurket ligger med rumpa ned i bekkenet... Virket på meg som om legen ble litt stresset,men jeg tror dette går bra. Er nå i uke34 og den lille ligger fortsatt i med rumpa ned,ser ikke ut som det blir noe vending der nei.. Jeg skal til jm i morgen på sykehuset på samtale og litt omvisning så da skal jeg snakke litt med henne om det. Jeg har fått innvilget ks for ei stund siden av andre grunner så jeg er helt rolig :)

Det er så mange som sier at de er kjempe fornøyde med setefødselen,og mange sier det var en skummel opplevelse... Anbefaler deg å ta det opp med jm eller legen din,du skal se at dette går kjempeflott!! :)

Lykke til :)

Skrevet

Babyen min lå også i seteleie ved ul i uke 31. Etter det har hun snudd seg flere ganger. For noen dager siden lå hun med hode opp. Jeg kjenner det på hikkingen og at det er noe veldig romstering når hun flytter seg. Jeg er nå 35+1. Ved de 2 siste jordmorkontrollene lå hun med hode ned (uke 33 og 34).

Jeg fikk forklart av jordmor på kontroll i uke 33 at frem til ca da er rompa tyngre enn hode, etterhvert blir hode tyngre og tyngdekraften gjør at hode kommer ned. Samtidig så er det jo også mye plass å romstere på, etterhvert blir plassen mindre. Jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg om seteleie før kontroll i uke 37.

Jeg skal også tilbake til ultralydkontroll i uke 37, men det er fordi jeg har all oppfølgig av både lege og jordmor på sykehuset. Legen virket ikke bekymret for seteleie når jeg var der på ultralyd. Jeg håper at hun ligger riktig vei da. For setefødsel må jeg innrømme at jeg ikke har lyst på.

Håper babyen din snur seg. Lykke til!

Skrevet

ok,får bare puste rolig å slappe helt av å se hva som skjer:)

kan jo ikke gjøre så mye fra eller til fram til uke 37 å ny kontroll,så får bare satse på at ho har snudd seg slik at mora får føde på normalt vis så ho så gjerne ønsker:)

lykke til der og,håper de holder seg nede å at mi har vett til å snu seg snart igjen:):)

Skrevet

Her lå han med rumpa ned i uke 32 og gjør det fortsatt i uke 38 :-/

Ønsker KS, pga at han er stor og jeg vil ikke prøve vending,hørt så mye rart om det.

Skrevet

ja mi lå bare med føtterne ned på en måte,men ho har snudd noe rart på seg nå så nå har jeg ik peiling på hvordan hun ligger lengre:/ bare håper ikke det er med rumpa neddi.

nei skjønner deg godt,er bedre å ha ett planlagt ks enn å prøve gå gjennom fødsel å så skjærer det seg underveis å må opp til akutt ks.. får tenke som så at d ikke er vårt valg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...