*Nøtta* Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Ser at det finnes sånne små nett som man kan putte en fruktbit oppi,også suger babyen på det. Fra hvilken alder brukes det? Kan en 5 "måning" få et slikt å bryne seg på? Og er de helt trygge liksom? Er så redd for at det skal gå hull på de eller løsne i evt sømmer jeg... *pysemor*
La vita è bella <3 Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Du tenker vel på baby safe feeder.. Den er genial, men ikke alle den funker for. Vi brukte vår lite, husker ikke helt hvorfor. Her er det som står på nettbutikk om produktet Trygghet Baby Safe Feeder er et produkt som gjør at du tidlig i barnetsoppvekst kan gi mulighet for barnet å trygt spise frukt eller halvkokte grønnsaker. Produktet er utviklet i USA basert på enmors skrekk opplevelse ved at sønnen satte mat i halsen - Hvem har ikke opplevd lignende. Baby Safe Feeder kan som eneste produkt på markedet tilby denne tryggheten. Flere funksjoner Baby Safe Feeder vil, i tillegg til å gi en trygget ved inntak av frukt & grønt, også hjelpe mot kløe i gummene. Når de første tennene presser på er det godt å ha noe å gnage på. Det finnes knapt noe bedre enn kald eller frossen frukt for dette. Ergonomisk Baby Safe Feeder er godt utviklet med hensyn til barnets ergonomi & gripe evne. Designet kan sammenlignes med en rangle. Enkelt Baby Safe Feeder er et solid & gjennomtenkt produkt. Det lar seg enkelt demonteres for rengjøring i maskin eller koking. Det finnes også utbyttbare poser for supplering.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Hva slags frukt bruker man i ett sånt nett da?
Jenny_m Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Vi har ikke begynt å bruke vår enda (litt liten baby) men da vi kjøpte den fikk vi beskjed om at all slags frukt funker, men man burd bruke den samme nettingen til banan siden bananen gjør nettingen brun !!
Jenny_m Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Glemte å skrive at vi også spurte om dette med at det kan gå hull på de.. Damen sa at etter at baby har fått tenner bør man ikke bruke lenger fordi de kan gnage på slitasje. Men ellers skal det ikke være noe fare for at det går hull i de , men at man så klart burde sjekke de før og etter bruk
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Pære fungerer kjempefint for de tannløse! Eple er godt når den første tanna dukker opp, for da forsvinner pærebitene fort.. Det er iallfall min erfaring. Jeg vet mange rasper opp frukten og legger det i fryseren også. Selv har jeg kun skjært de opp i terninger og gitt det ferskt, men min fikk tenner tidlig.
Nat27 Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har kjøpt sånn til lillegutt her, det er en hit! Har foreløpig bare gitt han pære (noe han elsker!), han ligger å holder og suger for harde livet! Han er 4,5 mnd nå. Har hørt at noen er redde for å bruke dem siden de kan ryke, men jeg tenker at dersom man er nøye med rengjøringen, vasker dem godt rett etter bruk slik at ikke frukten får "tørke inn" i nettet, og sjekker nettene før hver bruk, så er det nok trygt nok. En kan jo også kjøpe "refill" nett underveis. Tror ikke det er veldig stor risiko for at de skal ryke da, hvertfall ikke før de små får tenner. Kanskje litt verre da..
Mellirs ♂ '10 Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Her er det også populært med pære i nettingen Han har fått eple også, men pære var litt enklere for han å få i seg, de ble litt mer moste. Har også gitt han banan i den, men det likte han ikke, brakk seg bare, så det ble bare med den ene gangen. Men nettet ble litt mer gulbrunt på farge ja! Jeg var så dum at jeg la nettet i oppvaskemaskinen, alt skitten fra det andre så var i oppvaskemaskinen samlet seg jo i nettet! Så nettet må IKKE vaskes i oppvaskemaskin Leste det en her oppe klippet ut fra en nettbutikk, hvor det står at den ble laget basert på en mors opplevelser, men det står på pakken at den ble laget av en far Ikke at det har noe å si.. Vi begynte vel å bruke den like før han ble 5 mnd.
*Nøtta* Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2011 Tusen takk for svar,folkens. Jeg tror nok at jeg går til innkjøp av et sånt nett..må være en god måte å introdusere nye smaker til fr.Fjong på.
Steget Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Ja, gjør det! Anbefaler det veldig. Vesla her blir fra seg av glede bare ho ser nettet! Vi gir henne alt mulig i det: eple, pære, drue, tomat, sviske, avocado, mango, rosenkål (ja, rosenkål, det var en hit!) Nå pleier hun å få det mens vi spiser middag, da koser hun seg med en cherrytomat eller en sviske i vippestolen. Hun er 7 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå