Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig å mose feks litt banan? Hva kan de igrunn spise bortsett fra grøt, å de forskjellige glassene som selges i butikken?

Takk for alle svar <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan iallefall spise most eple, pære, mango og avocado. Også disse ferdige fruktbegerne som det står 4 eller 5 mnd på

Skrevet

Mener at moden banan er helt greit. Jeg moser en potet og en gulrot, det funker også fint.

Skrevet

Prøv deg fram, følg magefølelsen din. Selv er jenta mi 4 mnd... Prøvde litt most banan i dag til lunsj... Bare et par små t-skjeier. Har også prøvd litt most potet og gulerot et par ganger, bare sånn for å venne henne til d... Men, får bare grøt fast ... :) Følg morsinnstinktet og bruk sunn fornuft så går d meste bare godt :))

Skrevet

lillegull her er bare 4,5 mnd da, å han får avogtil most banan til lunsj,:) og litt i grøten, ellers desse begerene man kjøper, tenkte å prøve med litt pære i morgen :)

Skrevet

Heisann,

Lille nurket fikk smakt most banan allerede da han var 4mnd og 3 dager gammel, og det slukte han helt rått :) Noen babyer tåler ikke å spise det enda, mens andre gjør det, så du får bare prøve deg frem. Vet om et par babyer som har fått forstoppelse av most banan... Ellers så har nurket fått smakt most pære, eple, potet, gulrot og vaniljesaus, hehe...

Skrevet

Smaksprøver kan de visst få av hva som helst, sånn bittelitt.

Men dere, hva med grøtene- det er så mange forskjellige, hva skal man begynne m og til hvilket måltid?

Horde?

Ris?

Havre?

Frokost?

Kvelds?

Skrevet

hei på deg :)

Jeg kjøpte Holles hirsegrøt nå da jeg var i Norge, da jeg har hørt at den er den mest milde for små sarte mager å begynne med.

Den kan blandes med mm, mme eller vann og kan også gis som velling.

Nå etter ca 8-10 dager med den, gaper han villig når han ser skjeen og vi er oppe i 10-12 små barne skjeer mot 1-2 i starten :)

Jeg gir om formiddagen da jeg har hørt det er lurt i starten, da de kan få litt vondt i magen og man jo ikke har lyst at det skal gå ut over den lille nattesøvnen vi har fra før :)

Expect masse gris, grøt over alt! :)

Skrevet

Hei! Tipser deg om å gå inn på www.hipp.no, her finner du mange tips og råd til hvilke smaker du bør introdusere når. I tillegg er det mange oppskrifter til både frukt- og grønnsakspureer. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...