Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 97cm og 19kg, gutt!

Helsesøster mente han var for tung

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalområdet for gutar på 97 cm er 12,5 - 17 kg (http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php), så helsesøster har nok rett i at han er tung. Sa ho noko meir enn akkurat det? Korleis er det med mat og aktivitet for guten din?

Jenta vår (3 år og 4 mnd) er no ein plass mellom 98 og 100 cm, og 13 kg. Men ho er tynn, har nett gått ned 2 kg pga sjukdom.

Skrevet

Min blir 3 nå i april. Er 99 cm og 17 kg.

Kraftig bygd og har alltid fått høre at han er litt tung (bratt vektkurve).

Men barn er da heldigvis forskjellige,om han er aktiv og du gir han normal,sunn kost ville jeg ikke brydd meg spesielt om HS uttalelse.

Skrevet

Min gutt blir 3 år i juni og er 100 cm lang og 17,5 kilo.

Han er jo både lang og tung, men langt ifra overvektig, men er skikkelig guttegutt.

Din høres jo litt tung ut, men det kommer jo veldig ann på bygningen.

Jeg har en på 19 mnd som er 13,5 kilo og 83 cm så ha er også tung, litt mer babybollete er han jo, men lagt ifra en lubben gutt.

Men man klarer vel å se selv om barnet har tendenser til å bli overvektig? eller om han bare har en tung bygning? Hvis han er litt rund ville jeg bare passet på kostholdet og laget sunn mat.

Skrevet

mini her er 104 cm og 20 kg.. en stor gutt =D men han har hverken mage eller valker..

Skrevet

Jenta mi er 3,5 år. Hun er 96 cm og veier 14 kg. Synes hun ser helt perfekt ut, verken tynn eller tykk.

Skrevet

93 cm og 14 kg, jente som nettopp har fylt 3 år.

Skrevet

Jenta mi blir tre år i begynnelsen av mai og er veldig kompakt. Hun er nå 17 kg og 94 cm. Hun er tyngre enn hva hun bør være, og har lagt på seg ganske mye det siste året, hun spiser sunt men kunne nok vært litt mer aktiv. Vi er ute på turer i helgedagene og de er mye ute i barnehagen, så vi ser det an en stund til før vi evt tar kontakt med lege eller helsestasjon. Jeg vil heller sette igang litt forsiktige tiltak enn at hun skal bli altfor tung og at hverdagen skal bli slitsom. Hun har ikke vokst noe i lengden på en stund, så jeg håper litt at hun plutselig strekker seg litt.

Skrevet

Min 6 aaring er 113 cm og 19,1 kilo... Og han er saavidt under 50 percentilen.

3 aaringen er 14,3 kilo.

Syns han hoertes ganske stor ut, men er vondt aa vite uten aa se han. Uansett hvis du mener han spiser sunt og beveger seg nok burde det vel vaere OK.

Skrevet

gutt 3 år 12 kilo og er 88 høy;)

Skrevet

101,5cm og 17 kg. akkurat 3 år gammel gutt :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Min gutt er 104cm og 15kg. Han er 3,5 år

• 3 uker senere...
Skrevet

Gutten min er 2 år og 8 mnd. Er 98 cm lang og veier 14,5 kg.

Skrevet

Gutten min er 3 år og 2 mnd. Er rundt 98 cm høy og veier ca, 15 kilo.

Skrevet

min jente er 94 lang og 19 kg .

Skrevet

Knotten blir 3 år i mai. Han er ca 98 cm og veier 13 kg.

Skrevet

Da sønnen min var 3 år var han 102 cm og 15,4 kg. Nå er han akkurat 5 år og er 113 cm og 19,7 kg.

Datteren min er 2 år og 9 mnd. Hun er 1 meter høy og 15 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...