MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Sånn ser det ut her foreløpig : Frokost: Grøt + vann (varierer mellom havregrøt og hvetegrøt) Lunsj: ca 200 ml mme + fruktyoughurt/ frukt med spelt Middag: Middagglass (foreløpig bare grønnsaks/gulrot-puree) + vann + lite fruktbeger til dessert Kvelds: Godnattgrøt + vann (noen ganger får han mme i tillegg til grøt på kvelden, kommer ann på om han virker mer sulten når grøten er spist opp..)
2010 Mammaen Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Synes kanskje det var litt lite melk til en på 6 mnd. Han kan gjerne få mme til frokost og kvelds (grøtmåltid) i tillegg :-) Ellers synes jeg det ser bra ut. Veldig likt det vi gjorde da vår gutt var på den alderen. Jeg begynte med brød ganske tidlig så han fikk brødbiter til lunsj/mellommåltid også i blant . Du kan jo vurdere om du vil begynne med det etterhvert :-)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2011 Ok, flott at du svarte, for det var egentlig melkemengden jeg var nyskjerrig på! Jeg har tenkt litt på det, om han får for lite melk.. men så har jeg tenkt at det kanskje er en "bra" ting at han begynner med andre ting enn melk.. men mulig jeg tenker helt feil! Da skal jeg heller tilby melk til grøten til frokost og kvelds Har prøvd såvidt med brød, men han brekker seg av det. Han vil heller ikke ha middagsglass fra 6mnd, kun disse pureene, de har han akkurat godtatt.. så skal jobbe oss videre fremover med middagglass for 6 mnd snart, og brød
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Jeg ville nok også gitt ham mer melk, et par flasker til i løpet av dagen, f.eks til frokost og kvelds (etter grøt), eller etter middag hvis han ikke spiser så mye der.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2011 Flott, det skal jeg gjøre
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Hos oss ser det sånn ut: Frokost: ca. en halv brødskive (begynte med brød i går da ) + 180ml mme Lunsj: 210 ml mme Middag: ca. ett halvt middagsglass eller en liten tallerken vanlig hjemmelaget middag + vann Kvelds: grøt + 150 ml mme Jeg synes også det ser ut som litt lite melk. Jeg har som hovedregel at det er melk til frokost og kveldsmat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå