Gå til innhold

Dere som har fått vite kjønnet på ordinær UL...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er bare innom her og titter.Jeg fikk vite gutt på ordninær ul,så jente i uke 27 så gutt i uke 32 og jente nå i uke 35.Mange ul pga av liten baby.

Så vet no ikke var 100%sikker de kan være.

Det var ikke noe tvil her ,helt klart en gutt :) Fikk også bilde av tissen .

Med nr 1 var det heller ikke tvil , der fikk vi et fint bilde midt i mellom beina i uke 13 og da så vi det ble en gutt før legen sa noe .:)

Annonse

Her fikk vi overraskende beskjed om at d var jente. Var helt sikker på at d var gutt så spurte om jm kunne sjekke en gang til og vise meg at det var en jente. Hun viste meg helt tydelig kjønnsleppene så her vet vi at d kommer ei jente. Dette var på ordinær ul i uke 19+2.

Søk på genital tubercle så finner du info. Inntil et visst antall uker ser alle foster like ut og alle har tut. Man måler vinkelen ved å ha fosteret liggende i nøytral stilling på rygg og ser i midtlinjen av fosteret så man har med ryggrad og tuten. Så måler man vinkel på tuten i forhold til ryggrad. Gutter har vinkel over 30 grader, grovt sagt peker den opp mot hodet. Jenter har vinkel under det, vanligvis under 10, altså peker tuten ned mot bena. Et par uker senere blir forskjellene tydeligere mellom kjønnene og man kan se forskjell bare ved å se "opp i skrittet".

Annonse

Med førstemann kunne de ikke si noe sikkert og sa at det sannsynligvis var en jente, men at de ikke våget å si det sikkert... og ut kom altså en gutt. Denne gangen var hun temmelig skråsikker.. men vi får se hva de sier på 3D.

Min erfaring er at om de er usikre, så sier de det. Vi fikk vite gutt første gang, da viste de oss alt sammen, så det var sikkert. Andre gangen var det jente, og jeg spurte henne om hun var sikker, om jeg kunne kjøpe rosa, og hun sa at det kunne jeg. :-) De stemte begge gangene.

Denne gangen sa hun først jente, men understreket at det var usikkert siden navlestrengen var i veien. Hun tok en titt til litt senere, og da ombestemte hun seg og mente det var gutt! Fått det bekreftet på 3D UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...