Gå til innhold

Lille Madelen har kommet til verden!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har prinsessa vår endelig kommet!

Tok meg en lur i går formiddag, våkna kl 12 og var kvalm og kasta opp masse. Diare og. Dro til legen, dette var altså omgangs syke, dagen etter termin, er det mulig. Drar til foreldrene mine for å få mest mulig hvile, og for å ikke smitte 2 åringen vår. Spyr og har det ganske jævlig hele ettermiddagen og kvelden. Har hatt maserier på og av i flere dager, så tenker ikke over det når de melder seg rundt kl 7-8. Føler meg litt bedre og kommer hjem ca kl 22, går da og legger meg. Sovner av litt innimellom maseriene, og kl 2330 innser jeg at de er mer intense enn de har vært før, og kommer med to minutter. I løpet av kvelden har min kjære mann også begynt å spy, så han hadde lagt seg tidlig samme kveld. Ringer mammma som skal være barnevakt og får vekt mannen. Vi ringer føden, og får beskjed om å komme inn.

Vi ankommer føden ca 0030, får komme rett inn på fødestue. Jordmor setter på CTG og sjekker åpning, 4 cm, jippi! Mannen min er nå så dårlig, han ser ikke ut, så vi ringer min far og ber han komme. En liten time senere kommer han, og mannen min drar hjem :( dumt, men sånn kan det gå. Han møter mamma i døra hjemme, hun ville nå komme til meg. Riene blir verre og varer lengre, klarer å puste meg greit gjennom dem. Pluttselig kommer de så tett og er så intense at jeg spør om jeg kan få epidural, tenkte at dette kan jo ta tid. Turte ikke prøve lystgass da jeg hadde vært kvalm nok i løpet av dagen. Jordmor setter veneflon og gjør klart, men vil sjekke meg før hun ringer anestesi. "Her blir det ingen epidural" sier hun bare, og begynner å ta frem div utstyr. Blir litt forvirra, men skjønner at jeg har full åpning! fra 4-10 cm på rundt en time! Ga i forkant beskjed om at jeg vil ha bedøvelse i bekkenbunnen, men det blir det heller ikke tid til. Får pressrier, og det var deilig å få presse. Pressa som bare det, og jordmor tøyde og bøyde der nede.

Hodet står høyt, og baby blir stressa, så de tilkaller lege for å legge vakum (svarte). Prosessen går fint, mildt sagt jævlig vondt, for de styrte og tøyde og div mellom riene og, så var utrolig vondt hele tiden. Akkurat nå kommer heldigvis mamma inn døra og jeg holder meg i henne, noe som ga god trygghet. Etter noen press står hodet halvveis ute, ikke en god følelse akkurat :P litt mer press og hodet blir født. Kroppen kommer på neste ri, og de legger henne opp på magen min.

Hun er blå og skriker ikke, så de jobber med henne en stund på bordet før jeg endelig får henne tilbake. Da skriker hun skikkelig, og lenge. Hun ble dratt ut så fort og pluttselig, så er ganske sinna.

Nå koser vi oss bare på fødestua. Får ikke gå ut av rommet eller ta imot besøk pga smittefare. Veldig kjedelig. Pappan fikk komme en liten time tidlig i dag, heldigvis. Har veldig lyst å dra hjem, så venter på å høre hva som skjer.

Jeg hadde en rask og fin fødsel, 3 timer er ikke så verst :) Fikk ikke så mye som en liten rift engang :) Dumt at pappan ikke kunne være med, men, men. Ingenting gikk som planlagt, i forhold til støtteapparat og hvordan jeg skulle føde. Alt gikk så fort, så er egentlig godt førnøyd.

Madelen var 52 cm lang og veide 3520 g. Hun kom akkurat på samme tidspunkt som sin storebror, ca 48 timer etter termin :) og fødsel nr 2 var absolutt mye bedre enn den første.

Da takker jeg for meg og sender masse fødestøv til de som vil ha :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille madelen! :D

Skrevet

gratulerer så mye med prinsessa <3 godt du hadde mammaen din ved din side på slutten :) nyt tiden framover. Og jeg tar imot fødestøv og lagrer det ei stund :)

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta:-)

Skrevet

Gratulerer til dere :0) lykke til videre....

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille, og lykke til videre :)

Skrevet

Du må være stolt av deg selv!!!! Og jeg tar imot all den fødestøv som skulle være til overs :D termin i dag ;)

Skrevet

Gratulerer så masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...