FruTB Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Vi fikk en resept på Locoid 0,1% krem av hudlegen for ett år siden da vi var der med Bo. Han hadde da en flekk på str med en femmer på den ene hånden, og vi fikk beskjed om å ta i bruk kremen om det ble ille ... Vel, hvor ille? Eksemet går nå rundt hele håndleddet hans, og godt oppover hånden og mellom fingrene. Det er veldig rødt og litt hovent, men klør ikke nevneverdig (plages ikke av kløe om natten eller noe) Men han kan klage over at det gjør litt vondt .... Nå lurer jeg på om vi skal starte en liten hydrokortison-kur for å se om det blir bedre, eller om dette bør være aller siste utvei? Hører jo så mye negativt om det ....
kitty litter Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Det er ikke farlig å bruke hydrokortisonkrem i noen dager. Man behandles lokalt og det skal store mengder over lengre tid før huden blir tynn. Hadde selv banreeksem når jeg var yngre og brukte mye sterke kortisonkremer...har ikke noe men etter det...
Nat27 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Har du andre salver som du pleier å bruke og som hjelper? Hvis du har prøvd disse i så fall, uten bedring hadde jeg smurt med kortison. Hvis det ikke blir behandlet blir det jo ikke bedre, like godt å få bukt med det nå før utbruddet blir verre. Så når du har brukt det så lenge og mye som legen har anvist bare passer du på å holde det i sjakk med de salvene/kremene du bruker til vanlig.
gerd Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Locoid er en mild krem. Du må smøre med denne nå inntil eksemet er helt borte. Da vedlikeholdsbehandler du med fuktighet - feit krem,.
♡ A & E ♡ Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Vi bruker Locoid til vår sønn som får utslett i ansiktet. Vi smører når det kommer fordi det aldri blir bedre av seg selv hos han oh ser god virkning allerede tredje dagen etter vi har smurt morgen og kveld. Jeg tror det gir mindre skade å smøre enn å la huden være som den er når den er tørr, hard og sprukken.
FruTB Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2011 Takk skal dere ha Vi smurte første gang nå i kveld, så håper vi å se bedring snart. Men skal vi holde på helt til det er helt borte altså? Hvor lang tid skal jeg gi det da, før jeg går til legen igjen for å eventuelt be om noe sterkere?
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Tingen med hydrokortison er at mann alltid skal smøre med tykk fuktighetskrem/salve etter en halvtime(eller når den er tørket inn). Dette pga hydrokortisonen tar "betennelsen"/irriterte huden, men tilfører ikke fuktighet. Så derfor viktig å smøre med krem/salve etterpå! Synes du skal smøre i 5-6 dager for å bli kvitt eksemen. Har selv en sønn med atopisk eksem.
FruTB Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2011 Oi, det visste jeg ikke. Da fikk vi ikke gjort det i kveld, men ... Det er godt mulig jeg hadde klart å bli kvitt dette med reseptfri krem selv, men problemet er nok at de vasker hendene veldig mye i barnehagen, og er nok ikke like flinke til å smøre han der (selv om jeg sier i fra hele tiden) Men nå prøver vi i en ukes tid for å se hvordan det går
Koala *g07* Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Min hadde store områder med eksem. Er selv ikke særlig glad i å bruke hydrokortinson. Så bad om en salve uten. Fikk resept på en salve som heter Elidel. Fungerte veldig bra på min hardt rammede gutt, og han ble fort bra. Kan anbefales
Nea og juniors mamma Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Elidel er dessverre en salve som utredes for faren om økt krefttilfeller, Inotyol som brukes mot psoriasis og eksem er allerede bekreftet å kunne føre til kreft. Jobber på en barneavd hvor vi bruker mange forskjellige salver og får førstehåndsinfo om disse salvene. Har selv atopisk eksem og brukte mye sterkere salver enn Locoid som barn, så det går nok bra. Det som er viktig å tenke på er at salven IKKE skal i øynene. Er det fare for at barnet kan gni seg i ansiktet ville jeg surret bandasje/kompresser over der hvor salven smøres, event ha på bomullshansker. Ellers som det skrives over, smør med en fet fuktighetskrem 30 min etter påføring. Ikke smør fuktighetskrem på før kortisonkremen da den hemmer absorbering. Locobase repair er en fantastisk krem jeg ikke klarer meg uten. Er også fri for parabener og andre lumskheter og kan brukes i ansiktet og, også for barn. Behandle barnet til symptomene er over og trapp så ned, dette er viktig for å hindre oppblussing igjen. Jeg ville også fått mer info om gode smørerutiner og astma og allergiforbundet kan hjelpe deg der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå