<3guttemamma<3 Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Mini er 7 måneder nå Og i hvilken mat er det gluten/hva kan jeg gi han?
2010 Mammaen Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Får han grøt? da er det sannsynligvis gluten i den. Er gluten i de fleste kornsorter. Tror det bare finnes risgrøt på markedet som er glutenfri når det gjelder babygrøt.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Det er gluten i de fleste grøter fra 6 mnd og oppover Så fra 6 mnd må det jo være greit med gluten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 De nye retningslinjene sier vel at man bør begynne med gluten med en gang man begynner med grøt- siden det er viktig at det introduseres gradvis. Derfor valgte vi å starte med Risgrøt m hvete/ havre for 4 mnd som startgrøt, istedet for glutenfri risgrøt. Hvis babyen din spiser vanlige 6 mnds-grøter får han i seg mye gluten allerede (hvete / havre osv)
<3guttemamma<3 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2011 Trodde de var glutenfri de grøtene jeg gir jeg, står ikke noe på pakningene om at de er glutenfri, så da er de vel neppe det:) Men da ble jeg litt klokere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå