Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jeg bare lurer på om det finnes noen måte vi damer kan "hjelpe" mennene i gang med det å bli klar? Hører det hele tiden at min kjære ikke er klar for barn, og at jeg bare må vente. Jeg for min del har aldri vært klarere. Alle våre venner har eller venter barn, og jeg føler virkelig det er på tide for oss også. (Ganske kjedelig å sitte å se på alle venninnene kose seg med babyene sine, og så sitter man kun med ønskene selv.) Noen som har ideer?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Synd at mannen din ikke er klar, men det er nok ikke noe du kan gjøre med det. Om du prøver å presse ham til noe han ikke vil, vil han bare stritte mer! Og da er det bare en ting å gjøre; gi ham tid!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #3 Skrevet 2. juli 2011 Er bare inne og sniker, hørte til her før Det som iallfall IKKE funker er konstant masing, da blir han nok bare enda staere (sånn var det iallfall hos oss). Skal du ta opp temaet er det også lurt å gjøre det når du selv føler deg høvelig stabil, og ikke ta det når du har "spart opp" masse frustrasjon over lengre tid. Skriking og roping fører skjelden noe godt med seg. Håper mannen din blir klar snart. Jeg "jobbet" med min i ett par år før han ble klar. Er utrolig glad for at jeg ikke ble gravid før (håpet jo innerst inne på et uhell), for det er så fantastisk å ha en mann som gleder seg like mye til barnet kommer som man gjør selv. Nå er det han som maser om nr 2 Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2011 #4 Skrevet 24. juli 2011 Signerer dette! Jeg har vært på dette forumet før også.. masing hjelper lite. han må bli klar av seg selv..noe min har blitt nå.. etter mange år..
utålmodig82 Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Føler med trådstarter... Og rådene som gis er gode, enda jeg selv har spurt om det samme selv, så føles det så grusomt å bare måtte vente... Føles skummelt å vente, blir jo ikke akkurat yngre...! Kjedelig å være 35+ og innse at han aldri blir klar... Men press blir helt garantert feil, kanskje kan normale konstruktive samtaler være en ide (jeg driver og manner meg opp selv), hvor du legger frem de gode argumentene for å ikke vente alt for lenge. F.eks at jo lenge tid man venter jo vanskeligere blir det å bli gravid, at det kan ta tid uansett, at han uansett ikke blir pappa i morgen, hvis dere starter prøvingen er det jo sannsynlig at han ikke blir pappa før om ett års tid... Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er da...? Om det egentlig er noe hast, eller bare at du også vil ha baby, som venninnene dine? Men nærmer man seg 30 år så er et av mine mest "skremmende" argumenter at hvis vi venter for lenge og ender med behov for assistert befruktning da han enedelig blir klar, så er det veldig kostbart... Samboern min er svært økonomisk av seg nemlig, og det er billigst (og best!) å lage barna selv ja, mens vi enda kan. Ikke press, men det må jo være lov å legge frem de gode argumentene
Babysyk85 Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Slenger meg på her! Blir nesten gal av å vente selv! Noen ganger får jeg lyst til å bare banke babylyst inn i hodet på samboer Hehe Noen ganger er jeg redd for at samboer aldri skal bli klar, eller at han blir klar i seneste laget, 35 +. Vet han vil ha barn, men ser for meg at ting skal være 200% perfekt, og det blir det jo aldri, alltid noe som kunne vært bedre. Og det som er litt irriterende, (men samtidig bra) er at om det ble et "uhell" så tror jeg han hadde vært glad fra første stund! Jeg tror også at en god samtale kan være bra! Vi har hatt noen av de og da har også samboer fått fram hva han tenker og mener. Jeg har ihvertfall forstått at han heller ikke syns dette er noe hyggelig, for det er ikke noe morsomt for han å måtte skuffe meg med å si at han ikke er klar. Syns argumentet ditt er bra utålmodig!! Her i gården lot han seg ikke skremme så mye av det. Et annet argument er jo at vi kvinner er best egnet til å føde i 20 årene. Jo eldre vi blir, jo større sannsynlighet er det for komplikasjoner under fødsel - og det vil vi jo ikke ha noe av. Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Bruker dere prevensjon?
Lille blomsten Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Henger meg på... Har kanskje en litt annen vri, men innen det samme.. Pr dags dato har jeg tre barn fra tidligere forhold og ønsker meg et til, en baby med min samboer. Vi har ikke vært sammen så alt for lenge, men vet det er han jeg vil bli gammel med! men før vi blir gamle vil jeg ha hvertfall et barn med han! Han har sagt tidligere at det holdt med mine tre, men da jeg tok det opp med han at jeg kunne tenke meg et til så sa han at vi kunne jo se på det da.. Så ser det ikke som helt umulig nei! Men når? Han er av den "gamle typen", så kan hende han syns det er for tidlig, ikke gift etc. Men han også er enig i det å bli gamle sammen! Så jeg lever i håpet hver dag om at det skal komme et tegn på at han også er klar for en baby. I mellomtiden må jeg desverre slå meg til ro med å vente...... Er litt innom her for snoke litt, men blir jo helt syk om jeg ser en baby eller en med gravidmage. Prevensjon ja... ingen fare med det, jeg har spiral.. Så ingen mulighet for å skylde på at det ikke funker lenger heller.... Må jo le litt for meg selv, en tenker mange rare tanker. Hva er "levetiden" for en spiral? Kanskje den må byttes ut snart, dumt å bytte ut om en skal ha en baby.. Eller hva?! Hohoho.. rare tanker ja, sa jo det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå