Gå til innhold

Hvor mange kapsler med bringebærblad tar dere? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en boks med 960 mg (pr servering) som jeg tenkte å begynne på i morra:) Det står at man skal ta 2 kapsler daglig men på siden deres står det man skal ta 2 kapsler 2-3 ganger daglig.. Hvor mye tar dere andre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

Jeg tar 4 stk, og drikker en kopp bringebærbladte hver dag. det står at man skal ta 2 kapsler 3 ganger daglig bak på boksen. Det tilsvarer 2160 mg totalt.

Men jeg orker ikke ta mer enn 4 stk... (tar så mye annet tilskudd pga lave verdier)

Hvor lang på vei er du?

Skrevet

Jeg er 34 uker i morra :) Har lest om at de fleste starter i uke 30-32 men jeg ville vente litt til.. Da går jeg for 2 stk 2-3 ganger daglig men starter opp først med kun 2 stk daglig, får se an kynnerne :)

Skrevet

Jeg er 33+4, og har akkurat begynt jeg også. De 2 andre svangerskapene drakk jeg kun ca 3 kopper te. Hadde veldig raske fødsler, og sydde 2 sting med nr 1 og ingen med nr 2. Så jeg føler at 4 kapsler holder for meg. de er jo uansett sterkere enn teen.

Lykke til=)

Skrevet

hva skal disse kapslene virke mot?

tok ikkje i første svangerskap....

Skrevet

heisann:)

jeg er i uke 31, og vurderer å begynne med disse kapslene i uke 32.

tar du både lapslene og drikker te? :) kjøper man både te og kapsler på helsekost?:)

Skrevet

Jeg drakk også litt te i første svangerskap men startet sent med kapslene så tror ikke de hadde noe virkning på meg for guttungen stanget i bekkenet mitt for han kom som stjernekikker så endte med vakuum fordi hjertelyden sank.. Men nå er jo ting videt ut der nede så håper på en bedre fødsel denne gang og vil begynne tidlig med kapslene for å se om de kan hjelpe meg noe :) Alt for å kunne presse ut babyen selv, hehe :)

Skrevet

Man kan bestemme selv om man vil bruke både te og kapsler. Jeg kommer til å drikke litt te også mot slutten, tror ikke det har så veldig mye å si egentlig. Det skal styrke livmoren og gi en lettere fødsel, samt at livmoren trekker seg fortere tilbake etter fødsel. Derfor får mange kynnere av å bruke disse kapslene eller drikke teen men det er jo bare positivt for da trenes jo livmoren opp :)

Skrevet

Man får forresten kjøpt begge deler på helsekost men jeg har bestilt via Ebay, jeg ga 66 kr med porto for en boks med kapsler mens på helsekosten koster det 179kr eller noe, kommer anpå stedet også vil jeg tro..

Skrevet

okay:-) har mye kynnere hver dag uansett så spørs hvor nødvendig det er:-)

men må vel begynne på det nå om det skal ha virk?

er 35 fullgåtte på fredag!

Skrevet

det hjelper også veldig etter fødsel når livmora skal trekke seg sammen.

Jeg blødde minimal etter mine fødsler,og renselsen var ferdig før jeg dro fra sykehuset..=)

Men etterriene er jo temmelig kraftige da...:P

Skrevet

Uke 35 er en fin tid å starte på vil jeg tro :) Er ikke for seint hvertfall :)

Skrevet

Jeg tok 2 kapsler 3ganger daglig en stund, pluss at jeg drakk en kopp te eller to. Etterhvert ble jeg lei teen, så nå har jeg endt opp med å ta 4 kapsler hver morgen og kveld :)

Skrevet

Hva med meg som er i uke 37+5, er det for sent for meg?

Synd jeg ikek har hørt om disse før nå :/

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Jeg begynte med Solaray Bringebærbladkapsler i uke 32, som anvist på boksen. Tar 2x3 kapsler daglig.

Har ikke merket noe til mer kynnere, så da regner jeg med dosen er helt grei ;)

Skrevet

Er fullgått 38 uker idag og har drukket en kopp te for dagen siden uke 30 og tatt 3 kapsler morgen og kveld siden uke 32. Føler det har hatt effekt - livmoren jobber godt, spesielt på kveldene - men straks til jordmor og sjekke modning! Får vel se til fødsel om det har noe effekt på den! :)

Skrevet

Selv om du er 37+5 gjør det jo ikke noe :) Man skal jo fortsette å ta disse etter fødsel også :)

Skrevet

Jeg har Red raspberry fra Nature`s sunshine, og de oppgir på nettsidene sine at man ikke bør starte med kapslene før den siste måneden av svangerskapet. Men da er det 2 kapsler 3 ganger daglig. Er 32+3 i dag, så jeg venter en måneds tid til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...