KristineMed2Sønner<3 Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Heisann! Nå har vi kommet til det punktet jeg fryktet, at jeg mister melka slik at det nå såvidt er nok til en morgenpupp.. Han blir 7mnd 24.mars. Han får 3 grøtmåltider + middagsglass. Så spml. nå er da, hvor mye MME skal han ha? Å hvor ofte? Tusen takk for svar!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Ville bare blandet en stor flaske på ca 220ml mme, og latt han drikke det han vil ha =) 3-4 ganger om dagen ca ? Bare prøv deg frem
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Hei, junior blir 7 mnd litt over en uke etter din. Her spiser han 220 ml (ferdigblandet) ml mme til hvert måltid faktisk, untatt middagen, da får han vann.. Så han har 3-4 flasker om dagen med 220 ml mme.. (han spiser 1 hel banan, et lite middasglass og en hel porsjon grøt ila dagen)
førstegang...1 Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Min er 7 måneder nå og får pupp på morningen( eneste pupp og lite melk) I løpet av døgnet spiser hun ca. 2 grøtmåltider, ett middagsglass og ca 400ml. mme. Så det er store forskjeller på barn. Lag litt mye også spiser han det han orker:))
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2011 Tusen takk for svar jenter! Nå har vi prøvd to ganger, men han nekter PLENT å drikke annet enn pupp... Han brekker seg og spyr såfort han får noen dråper MME i munnen... Så da får jeg bare prøve å amme så ofte som overhodet mulig slik at jeg kaanskje kan få økt melkemengden litt.. Håper det går... Han har heldigvis maasse tiss i bleiene, ofte, så det går enda hvertfal.. Skal ikke være lett nei!
Puppen og lillemor Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 hei, et tips jeg fikk av HS (siden snuppa mi er litt sinna på puppen, og derfor ikke spiser/drikker så mye melk som er ønskelig) var å blande grøten med MME (eller MM hvis jeg gidder å pumpe) i stedet for vann! Dermed får hun i seg 200 ml melk ekstra i døgnet..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2011 Oy det var smart! Tusen takk for supert tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå